צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ליווי התפתחותי
מנהל/ת הפורום: עדי שטרסמן
  הי עדי, מזמן לא התקשקשנו ...myalinea 14:43 01/08/2007
מה שלומך???

שאלתי בקשר לזחילה.

פיצקה החלה זוחלת בגיל 5 חודשים ושבוע. בדיוק לפני חודשיים.
זו מעין זחילת צפרדע. דוחפת עם שתי רגליים אחוריות ואז שתי ידיים קדמיות. היא כבר מאוד ספצית בזה ויכולה להתקדם מאוד מהר. היא נראית לי קצת תקועה בצורת הזחילה הזו. מדוע אינה מתקדמת לצורת הזחילה הנגדית (יד רגל - על 6)?
היא גם עדיין לא יושבת. זוכרת שחשבנו שאוטוטו זה יקרה? אז עדיין לא. חוץ מזה היא עושה הכל - היפוכים לכל הצדדים והכיוונים, שתי ידיים לפה וכל אחת בנפרד, מעבירה צעצוע מיד ליד, ולאחרונה מראה סימנים של ניסיונות לעמידה - עולה על 6 ומרימה יד אחת באויר. לא נראה שהיא בדרך לזחילה "רגילה". האם זה שלב חובה? עבדתי איתה בזמנו המון על כל עניין ההצלבה ולא נראה שיש לה בעיה עם צד כלשהו. האם חייבים לעבור את השלב הזה? נראה לי שהיא יותר קרובה כבר לעמידה ואז משם להליכה ,לא?

תודה על הזמן.

מיה
   למיה,עדי שטרסמן 22:30 01/08/2007
הי מיה, כיף לראות אותך גם פה :-)

לפני שאפרט אומר את השורה התחתונה: כן, חשוב שהיא תזחל על שש.

ממה שאת מתארת היא זוחלת על הגחון בלי הפרדות, כלומר, הרגליים שלה נעות כמקשה אחת וכך גם ידיה.
באופן נורמלי הייתי אומרת לאימא לתינוקת כל כך צעירה להמתין, אולם בגלל שההתפתחות המוטורית שלה מהירה ובגלל שהיא זוחלת כבר המון זמן על הגחון, כדאי לדעתי שעין מקצועית תתבונן בה ותתן לך כמה תרגילים. ככל שהיא תזחל יותר זמן בצורה הזאת יהיה לה קשה יותר ויותר לצאת מהתבנית של הזחילה.

התפתחות מערכת ההצלבה לא נעצרת בגיל כל כך צעיר. אנחנו המבוגרים עושים דברים מורכבים מאוד הקשורים למערכת ההצלבה. מה גם שכנראה שהמערכת הזאת אצלה לא מושלמת לגמרי כי עובדה היא שזחילת הגחון שלה לא עם הצלבות. הזחילה על שש נותנת מעבר לזחילה על הגחון (כשזו עם הצלבות) עבודה חשובה ביותר על חגורת הכתפיים ועל אצבעות כפות הידיים (מה שיוביל בסופו של דבר למוטוריקה עדינה). כל זאת, בנוסף לשכלול מערכת ההצלבה שכאמור לא מפסיקה בשלב הזה להתפתח.

זה שהיא מתנדנדת על שש זה טוב, אך בכל זאת משהו מונע ממנה לזחול כך. אולי זו פשוט התבנית שהיא נכנסה אליה, אולי חולשה בחגורת הכתפיים, אולי חולשה במערכת ההפרדות - איני יודעת.
תני לה לזחול מעל מכשולים (כריות בגדלים שונים), הניחי צעצוע שהיא אוהבת מתחת לבית החזה שלה כשהיא על שש וכך היא תאלץ להרים יד אחת, נדנדי אותה לצדדים על כדור פיזיו - גם על גחון וגם כשהיא על שש, תני לה לזחול על "מתנפחים" במשחקיות. כל זה עשוי לזרז את התהליך. אך מכיוון שאיני רואה אותה אני לא יודעת בדיוק מה הסיבה לקושי שלה.

את מתארת נסיונות שלה להיעמד וזה דבר שקורה רבות עם ילדים שלא זוחלים על שש. הם פשוט דוחפים עם הרגליים ומשתמשים גם בשרירי הבטן, נעמדים ואז מתחילים ללכת.

המלצתי היא לדאוג לעזור לה לממש את הפוטנציאל הגופני והקוגניטיבי שלה בכך שהיא תזחל על שש.

בהצלחה.

עדי
   עדי - תודה כתבתי לך בלוחפורום ....myalinea 15:10 02/08/2007




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו