צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ליווי התפתחותי
מנהל/ת הפורום: עדי שטרסמן
  עידוד להתהפכות גלי 14:21 02/08/2007
שלום רב,

בנינו בן שלושה חודשים.
האם צריך להתהפך בשלב זה? איזה תרגילים / תנוחות ניתן בכדי לעודדו לכך.

כמו כן הוא דוחף אגרוף לפה ומבצע פעולות מציצה/נשיכה - האם טבעי?
יש לציין כי לוקח מוצץ אך כאשר מוצץ אגרוף ומנסים להוציא לו את האגרוף ולהכניס מוצץ הוא פולט את המוצץ ומחזיר את האגרוף.

תודה,
ערן.
   שלום ערן,עדי שטרסמן 14:42 02/08/2007
אין שום צורך לדאוג מכך שבנכם עדיין לא מתהפך. רוב התינוקות מתחילים להתהפך בסביבות גיל 4 חודשים ואנו מתייחסים לנורמה של התהפכות גם לגיל חצי שנה.

אתה יכול להיכנס לאתר שלי ולראות שם תרגילים לעידוד התהפכות. ניתן לבצע את התרגילים עם התינוק שלכם פשוט לשם התרגול והכיף אבל בבקשה אל תנסו להאיץ בו, הוא עוד קטן.

בנוגע להכנסת אגרוף/כף יד לפה - זה שלב נורמלי לגמרי ודווקא כשתינוקות לא עושים זאת אנו דואגים. תינוקות חוקרים בחודשים הראשונים לחייהם את העולם באמצעות הפה. בתחילה הם מכניסים אגרופים לפה (ואז זה כבר לא סימן בלעדי לרעב) ומאוחר יותר יכניסו חפצים/צעצועים ועל כן חשוב להקפיד שלאלה לא יהיו חלקים קטנים המתפרקים מהם.

שימוש במוצץ הוא דבר אישי הנובע מצורך המציצה של התינוק ומכמה ההורה רוצה להרגיל את התינוק למוצץ. בעניין הזה זכותכם לעשות כרצונכם. יחד עם זאת, אני לא ממליצה להכניס לו מוצץ בכל פעם שהוא מכניס אגרוף לפה כי כאמור, זה דבר טבעי לגמרי. מדוע להכניס לו חפץ מגומי לפה במקום זאת?
אגב, מדוע אתם נותנים לו מוצץ כשהוא ער ו"משחק"? האם הוא מראה סימני מצוקה/עייפות/בכי? אם לא - איני רואה סיבה להכנסת מוצץ לפה. תנו לו לחקור את העולם כפי שהטבע מכוון אותו.

כתובת האתר שלי למקרא המאמר על עידוד התהפכות:
www.metaplim.co.il/adi-strasman

בהצלחה.

עדי




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו