צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ליווי התפתחותי
מנהל/ת הפורום: עדי שטרסמן
  מעבר מזחילת גחון לזחילה על ששקרן 12:01 04/08/2007
שלום עדי,

הבת שלי (שמונה וחצי חודשים) זוחלת זחילת גחון כבר ארבעה- חמישה שבועות. מדי פעם היא נעמדת על שש ומנסה להתקדם, ללא הצלחה. האם זה תקין לזחול זחילת גחון (סימטרית למדי) בגיל כזה מבלי לעבור עדיין לזחילה "רגילה" ? יש דרכים לעודד המעבר ?

דרך אגב, היא גם עדיין לא מתיישבת וכמובן שגם אני לא מושיבה אותה, האם הישיבה אמורה להיות הצעד הבא לאחר זחילת שש ?

תודה !
   שלום קרן,עדי שטרסמן 12:12 04/08/2007
קודם כל ארגיע אותך ואומר שכן, זה נורמלי עדיין לא לזחול על שש בגילה, על אף שאנו מתייחסים לגיל 9 חודשים כאל הרף העליון. אך נשמע שהיא ממש בדרך לשם.

כשאת אומרת זחילה סימטרית למדי - למה את מתכוונת?

את יכולה לעודד אותה לעבור לזחילה על שש על ידי כך שתטפס על מדרגות (בהשגחה כמובן), שתזחל מעל מכשולים שונים בחדר כמו כריות בגדלים שונים, מעל הרגל שלך וכד'.

בנוסף, כשהיא על שש, הניחי חפץ אהוב עליה מתחת לבית החזה שלה וכך כדי לאחוז בו היא תאלץ להישאר על שש (לא תוכל לרדת לגחון) ועם זאת תעביר משקל לצד אחד כי אחת הידיים תשחרר אחיזה.

דבר נוסף, כשהיא על שש - האם היא מתנדנדת קדימה ואחורה? אחזי באגן שלה וממש למדי אותה את התנועה של קדימה-אחורה עם הגוף במקום. את יכולה לשיר לה תוך כדי זה.

התיישבות עצמאית (נהדר שאת לא מושיבה אותה) מגיעה בשלב דומה לזחילה על שש - לפני או אחרי. ההתישבות עצמה באה מתוך עמידה על שש.

בהצלחה,

עדי
   תודה על התשובה המהירהקרן 21:53 04/08/2007
לגבי זחילת הגחון שלה היא מושיטה שתי ידיים קדימה, יד אחת על גבי השניה ונעזרת ברגל אחת לדחיפה ולאחר מכן ברגל השניה וחוזר חלילה.

האם בעצם בזחילת גחון אמור להיות שימוש ביד ורגל נגדית לשם התקדמות? כי הרי במידה וכן היא אינה עושה זאת...ואולי ניתן להסיק שיש לה קושי באלכסונים

כשהיא נעמדת על שש היא מראה רצון להתקדם אבל "מסתבכת" עם התנועה קדימה ואז חוזרת לגחון.
   הי קרן,עדי שטרסמן 23:21 04/08/2007
לפי תיאורך זחילת הגחון שלה אכן אינה מאורגנת ואינה סימטרית. זחילת גחון "תקינה" מתבצעת עם יד ורגל נגדית (כמו על שש) כלומר, אלכסוני הגוף.
המלצתי עבורך היא לנסות את מה שאמרתי לך בהודעה הקודמת ואם תוך שבוע לא תראי שינוי, פני לאבחון לגורם מקצועי שיוכל לעזור לך ולה.

בהצלחה,

עדי




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו