צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ליווי התפתחותי
מנהל/ת הפורום: עדי שטרסמן
  סיון ישראל 21:33 14/07/2010
בני נולד בשבוע 37 במשקל 3.180. כבר מלידה ניכר כי היה חסר שקט והרבה לבכות. זהו ילדי השני, את הבכורה הנקתי בהצלחה ואילו את בני לא הצלחתי בשל חוסר השקט. בני סבל מטורטיקוליס משמעותי ימינה בנוסף לאקסטנציה מוגברת בגב וטונוס שרירי מוגבר רק שאף אחד לא ממש ייחס לזה חשיבות תחילה נדמה היה כי הוא פשוט מבוהל כל הזמן. את בעיית הטורטיקוליס פתרתי באמצעות תרגילים שניתנו עך ידי הפיזיטרפיסטית של קופת חולים שלא ייחסה כל כך חשיבות לגב המתעגל. הימים היו בלתי נסבלים ולמרות אי השקט בלילה דווקא ישן בשלווה ופתח מרווחים יפים בין האכלות. מגיל חודשיים וחצי התחלתי להבחין בכך שבני מעולם לא הוריד ראש למזרן ולא התרפק עם ראשו על כתפי וכך אבחנתי את הבעיה תוך קריאה ושיטוט און ליין.
כבר עם האבחנה יצאתי קשר עם מדריכת צעד ראשון שהנחתה אותי בתרגילי ערסול ותפיחות ואכן נוצר שיפור בתנועתיות ובמזג. מגיל שלושה חודשים שילבנו גם טיפול קרניו סאקארל שגם הביא להקלה.לבני נותרו מספר קשיים והייתי רוצה את עצתך:
1. בני מתקשה להביא את ידייו למרכז הגוף, אני עובדת איתו מהצדדים ובערסול על הפוף (לא אוהב כלל מנשא)אך ללא שיפור. בכלל תנוחות הצד קשות לו ביותר והוא נינוח רק לדקות ספורות בדרך כלל כשהוא מתעורר משינה ורגוע אך מהר מאוד גופו מתחיל להתקשות וראשו נזרק לאחור ורגליו מתרוממות.
2. כל מה שקשור לרגיעה עצמאית ולהרדמות הוא ממש קשה. הרדמה תוך קפיצות על כדור הפיזיו מצליחה אך הוא מתעורר מהר לאחר שאני מניחה אותו ואז הוא נרגז מאוד.הרדמה על הפוף בתנוחת צד מתאפשרת רק עם בקבוק. נראה כי טפיחות ממש מרגיזות אותו. הוא ישן על הבטן (גם בלילה) ומתעורר מיד בבכי תוך זריקת הראש לאחור.השינה שלו תמיד הייתה קצרה ביום 20-40 דקות מקסימום כעת הבעיה עוברת גם ללילות שכן הוא רגיל לאמצעים קיצוניים כדי לשוב לישון(בקבוק,מים,קפיצות) כיצד ניתן ללמד ילד כה מתוח וחסר יכולת להירגע לבד למצוא את הדרך להרדמות ולשינה טובה יותר?
סליחה על המגילתיות.............סיון
   ידיים לא נפגשות בקו האמצעעדי שטרסמן 10:26 15/07/2010
שלום סיון,

תודה רבה על השאלה המאוד מפורטת וברורה.
בנך מציב לך אתגר ואני מעריכה מאוד את הנסיונות שלך לעזור לו (ולך).
לגבי האקסטנציה - תרגילים המלמדים ערסול וקימור של הגב הם חשובים ביותר ומה שאמרה לך המדריכה מ"צעד ראשון" חשוב מאוד. עם זאת,זה לא מספיק וחשוב לעבוד גם מודעות החלק הקדמי של הגוף, קרי קו האמצע והחלק הקדמי של הזרועות. זאת משום שהאקסטנציה גורמת לכך שהתינוק מאבד את המודעות לחלק הקדמי של הגוף שלו.
אגב, אני מזדהה מאוד עם דברייך משום שבני הגדול לא הניח את ראשו על כתפי בכלל (אבל כן הגיע עם ידיו לקו האמצע) ובני האמצעי איחר בהבאת ידיו לקו האמצע.
אי הבאת הידיים לקו האמצע מקשה על התהפכות ועלולה לגרום לקושי במערכת ההצלבה - שימוש באלכסוני הגוף.
בן כמה בנך ומה הוא עושה מבחינה מוטורית?

אני ממליצה לך מאוד להפגש עם מטפלת בשיטת ורדי אשר תוכל לסייע לך.

בינתיים הקפידי להעלות את מודעות החלק הפנימי/קדמי של פלג גופו העליון בעזרת סוגי מגע שונים ומרקמים שונים.
זאת בנוסף למה שאת כבר עושה איתו. מה שהוא לא אוהב אל תעשי או שתנסי לעשות בהדרגה, כדי לא לגרום לו לבכות ולכווץ את גופו.

בהצלחה,

עדי שטרסמן
www.metaplim.co.il/adi-strasman
   סיון ישראל 21:01 15/07/2010
תודה לך על המענה החם!
בני בן 3 וחצי חודשים אך נולד בבשלות של שבוע 36 לכן אומרים לי להתייחס אליו כאל קצת קטן יותר. בתחילה עד שהתחלתי לעבוד איתו חודשיים וחצי הילד היה מתוח לאחור ידיים לצדדים וראש מוטה ימינה ואחורה ממש דבוק לגב וצרחות אימים!!!
כיום הוא כבר מגיע עם ידיו לפה כל פעם יד אחרת אך הן עדיין נתקעות לו בסנטר. הוא לא מצליח כלל להושיט יד לכיוון חפץ אלא מעלה את הידיים כסנטימטר מהרצפה והן עדיין פרושות לצדדים. השכיבה על הצדדים עדיין בעייתית למרות שישנה התקדמות אך יד עליונה עדיין בורחת אחורה והלחי והרגליים עולות מעלה כשאני מרפה את המגע.
השינוי המהתי ביותר מהטיפול והעבודה איתו היא במזג כיום הוא יחסית נינוח ורק בעייפות קשה להרדימו, אני משתמשת בפןף בתנוחות צד עם טפיחות להרדימו וזה מצליח וגם תורם לנינוחת על הצד. מה עוד אפשר לעשות?
   המשך......סיון ישראל 21:07 15/07/2010
כלומר אילו עוד תרגילים עובדים על קו אמצע? (אני מעסה אותו המון ועובדת איתו על הצלבות ידיים ורגליים (כיום אפילו רגליו מגיעות לפה).
מנחם לשמוע על אם נוספת שמכירה את התחושה שהילד אינו מתרפק על הכתף............. היו רגעים שחשבתי שהוא סולד ממני כי אני לא מצליחה להבין את הכאב שלו...........תחושה נוראית.
שוב תודה לך על ההתייחסות
   תשובת המשך לסיוןעדי שטרסמן 22:52 15/07/2010
הי סיון,

כשהגדול הלא מתרפק שלי היה בן שנה היתה לו ברונכיט והיה לו חום ואני נהניתי מהעובדה שהוא סופסוף שכב עלי והניח ראש... :-)

לעצם העניין:
מגע עמוק ועוד ועוד. זה המגע שגם יעזור לו להרפות (כמו הטפיחות) וגם יעלה את המודעות לאותם איברים מכווצים.

העלאת מודעות לחלקים הקדמיים של פלג הגוף העליון: בעזרת מגע עמוק, מברשת, "נשיכות" (לא אמיתיות, רק עם השפתיים) שלך, גלגול של כדור עם קוצים על גופו וכד'.

למה בעצם את לא נפגשת שוב עם המטפלת שטיפלה בו? אמנם התרגול היומיומי הוא חשוב והוא תנאי הכרחי להצלחה של טיפול, אבל אם נראה לך שאת זקוקה לעזרה נוספת כדאי שתפגשי עם מדריכה/מטפלת.
גם עיסוי בעזרת שמן (שקדים למשל) יכול לעזור להרפיית הטונוס הגבוה.
כדי שיכיר טוב יותר את צדי הגוף - מגע עמוק (כמו דגדוג עמוק) במתניים.
בהצלחה,
עדי שטרסמן
www.metaplim.co.il/adi-strasman




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו