צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ליווי התפתחותי
מנהל/ת הפורום: עדי שטרסמן
  עדי עדי עדיmyalinea 14:15 22/08/2007
אהלן! מה שלומך??? איך ההריון???

לפני כמה ימים רציתי לכתוב לך שנראה לי שאבדה תיקוותי כי פיצקה תזחל אי פעם על 6 ..... אבל, הנה אתמול חגגנו לה 8 חודשים, והילדה פתאום נזכרה שיש לה רגליים שיכולות לנוע בנפרד!. אז נכון שזה עדיין לא ממש זה, אבל נראה לי שיש תקווה, אחרי 3 חודשים של זחילת גחון!!!
ד"א, היא גם כבר יושבת ברוך השם, ויצאה סוף סוף מאמבטיית הפלסטיק ועברה לאמבטיית הישיבה "המדהימה" שלנו (עם תומך כמובן). חוץ מזה גם כבר נעמדת על שתי רגליים עם תמיכה של מה שיש בנמצא, ונראית קצת יותר עצבנית מהרגיל, אני מניחה שהיא מתוסכלת מכל מיני דברים שהיא עדיין לא יכולה לעשות, אני צודקת??? תודה רבה על העזרה והסובלנות.

מיה
   הי מיה,עדי שטרסמן 15:24 22/08/2007
כיף שאת מתחילה לראות הפרדות בתנועת הרגליים שלה.
מה שמטריד אותי הוא לא שהיא בת 8 חודשים ועוד לא זוחלת על שש, זה ממש לא גיל מבוגר. אבל היא התחילה לזחול על הגחון צעירה מאוד (כמו שאר השלבים בהתפתחות שלה) ולזחול שלושה חודשים על הגחון זה המון. גם בגלל שהיא כבר עומדת, אני חוששת שהיא פשוט תקפוץ על הזחילה על שש.
איך היא מתיישבת? באיזה אופן?
האם כשהיא שוכבת על הבטן היא נשענת על כפות הידיים שלה?

עדי
   עדי בוקר טובmyalinea 10:57 23/08/2007
אז ככה, אני יודעת שעבר המון זמן אבל .... היו לנו כמה בעיות אחרות, ולכן עניין הזחילה קצת נזנח ...
היו לה בעיות אוכל ומשקל רציניות, נאלצתי להפסיק להניק וכו'. עכשיו הכל מתחיל לחזור שוב לנורמה ואנחנו יכולים להירגע ולהתייחס קצת לדברים אחרים. אני גם הייתי קצת פחות לחוצה מהעניין הזה כי כל גורם רפואי/מקצועי שראה אותה מאז הייתה ממש פיצקית מאוד התרשם לטובה והתפעל. גם רופא הילדים.
לגבי שאלותייך : רוב היום היא עומדת כאשר נשענת עם ידיה על מה שנמצא לפניה ולכן, מתיישבת לרוב מעמדה זו על ברכיה ואז נעמדת שוב. אם יורדת מעמידה לגמרי היא נמצאת במעין חצי ישיבה כזו עם הידיים קדימה. אז בדר"כ אני מעבירה לה את הרגליים קדימה וכך היא נשארת עד שנמאס, די יציבה. למדה כבר לצאת ממצב זה לעמידה על שש. לגבי הישענות על הידיים בזמן שהיא על הבטן? לא ככ הבנתי למה הכוונה - יש מצבים (הרוב) שהיא שוכבת על הבטן ונשענת על האמה, אבל גם ראיתי אותה לא פעם עולה על כפות הידיים ומקשיתה את הגב (כמו ביוגה). ד"א, לעיתים נראה לי שהגב שלה ככ גמיש שזה ממש מפחיד, היא יכולה בקלות להגיע לצורת C. מה עוד? תודה שוב על הסובלנות.
   הי מיהעדי שטרסמן 21:12 01/09/2007
ממה שתיארת קודם נשמע שיש קושי במערכת ההצלבה ואולי גם בחגורת הכתפיים.
יש חדש? התקדמה הזחילה על שש?
   עדי בוקר טובmyalinea 09:48 03/09/2007
אז ככה, נראה כי יש עוד התקדמות בזחילה.
כמו ילד שיודע ללכת אבל כשאין לו סבלנות או חשק, או שהוא רוצה להגיע למשהו מאוד מהר הוא יורד עדיין לזחילה.
כבר ראיתי אותה מספר פעמים חוצה את הסלון שלנו (שהוא לא ככ קטן) בזחילה על שש. היא עדיין זוחלת יחסית לאט (נראה לי), כאילו חושבת ומתרכזת. לפעמים היא מתחילה בשש ויורדת אחר כך לבטן וגם הפוך. ממש משלבת. בשבוע האחרון כמעט ואינה זוחלת, כל היום עסוקה בלעמוד ונורא מרוצה מעצמה!!!
כמה שרצינו שתשב באמבטיה!??!!? אז עכשיו היא עומדת בה.....
חוץ מזה מתפתחת מדהים - אוכלת יפה מוצקים בידיים, מקשקשת - יה יה יה יה , יושבת ומשחקת לבד בלהוציא דברים מסלסלת המשחקים שלה וגם התחילה לבד לישון לילה שלם רצוף!!!

אנחנו מרוצים.

תודה תודה תודה ושנה טובה ומאושרת.

מיה
   בוקר טוב מיהעדי שטרסמן 09:12 04/09/2007
יופי.
אם נראה לכם שהכול בסדר ואתם מרוצים זה הכי טוב.
שימשיך להיות ככה.
שנה טובה!

עדי
   עדכון אחרון בענייני זחילהmyalinea 11:33 10/09/2007
פשוט הייתי חייבת!

כבר שבוע שהיא זוחלת ר ק על שש!!!!!!!!!!!!!

ככ יפה וכיף לראות אותה, זה מאוד מצחיק אותי. היא כבר די שולטת בעמידה וכבר כמעט ואינה נופלת. לאור התפתחות זו כבר קלטתי אותה מספר פעמים עוזבת את מה שהחזיקה ומנסה לעמוד לבד, חכמה שניות היא אפילו מצליחה. פחד אלוהים!

זהו.

שנה טובה ומתוקה!

מיה
   נהדר לשמוע! שנה טובה ומתוקה עם עוד הרבה הנאות.עדי שטרסמן 12:00 10/09/2007




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו