צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ליווי התפתחותי
מנהל/ת הפורום: עדי שטרסמן
  תינוק בן חצי שנה לא סקרן?נתוש 13:55 29/07/2011
שלום רב! יש לי שאלה לגבי בני בן חצי שנה. הוא מתהפך מדי פעם מהגב לבטן, ומבטן לגב, אך לא באופן עקבי. פעם פעמיים ביום, ואח"כ כמה ימים יכול לא להתפך בכלל. קשה לו לשכב קצת על הצד, וגם בטן הוא לא מאוד אוהב, אם כי שוכב קצת. אז אולי זה חלק מהעניין? נראה לי שגם יש לו קצת טונוס שרירים נמוך, הוא אומנם מחזיק את עצמו כשמחזיקים אותו על הידיים אך גופו רך כזה, וכשהוא שוכב על המזרן הוא נראה יותר מדי פרוס עליו. כשהוא מחזיק צעצוע אפשר בדר"כ לקחת לו את זה בקלות רבה. הוא לא תופס אותו חזק מספיק. (למרות שאם הוא באמת רוצה משהו הוא יכול לתפוס את זה חזק). האם לפי סימנים אלה יכול להיות לו טונוס נמוך? והאם זה יכול להשפיע על יכולת להתהפך?
בעיה נוספת היא שאני מנסה לגרות אותו להתהפך עם כל מיני צעצועים, אבל הוא לא מגלה כזאת סקרנות ועניין. הוא יוצר קשר עין, מחייך, זאת לא הבעיה, אבל נראה שהוא לא רוצה להתאמץ מספיק. אם אני אתן לו צעצוע שהוא רוצה אז בסדר אבל אם אניח את זה לידו הוא לא יתאמץ להגיע אליו. הוא בדר"כ תינוק רגוע, שלא בוכה הרבה, ולפעמים בא לי אפילו לעשות משהו כדי להוציא אותו מה"נינוחות יתר" הזאת. אני אפילו רחצתי אותו שבוע שעבר ופתחתי לשנייה מים קרים כדי לראות את תגובתו. אבל הוא לא בכה, רק פתח עיניים גדולות עם מבט מופתע. אני לא יודעת איך להתייחס לזה. האם זה אופי? היתכן שהסביבה לא מסקרנת אותו מספיק?
תודה על תשובתך
   שלום נתושעדי שטרסמן 10:33 30/07/2011
לא נראה לי שיש כזה דבר תינוק לא סקרן, באופן גורף. כמו בני אדם, יש תינוקות עם מזג כזה ואחרים עם מזג אחר.
את מתארת תינוק עם טונוס נמוך, ואם כך, זה מה שמקשה עליו להיות בתנועה מתמדת. הטונוס הנמוך גורם לתינוק להיות על הרצפה בהרפייה גדולה מאוד וללא התנגדות וכך גם תנועותיו.

כדי לחזק את הטונוס יש לעסות את גופו בעוצמה ולתת לו לתרגל תנועות שתורמות להעלאת מודעות הגוף ולתחושה שלו את הגוף שלו.

בברכה,

עדי שטרסמן
www.metaplim.co.il/adi-strasman




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו