צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
ליווי התפתחותי
מנהל/ת הפורום: עדי שטרסמן
  תינוק שעומד כבר זמן רב, ולא מתקדם להליכהאמא 22:44 20/06/2007
עדי שלום,

בני התפתח באופן רגיל עד עתה. בגיל 8 חודשים משך את עצמו לעמידה בתמיכה (לגאוות הוריו ...) ומאז עברו כחודשיים, הוא מעל גיל 10 חודשים, אך חוץ מלהעמד למספר רגעים לפעמים ללא תמיכה, לא התקדם מיכולתו בגיל 8 חודשים. אני יודעת שזה מוקדם להליכה, אך כיוון שנעמד כבר בגיל 8 חודשים חששתי שזה עלול להעיד על קושי מסויים אם לא התקדם כמעט בכלום מאז.

מהו פרק הזמן הסביר בין הנקודה בה הם נעמדים לבין הנקודה בה הם מתחילים ללכת ???
תודה !
   שלום אמאעדי שטרסמן 06:59 21/06/2007
אין פרק זמן מוגדר בין עמידה לתחילת הליכה. יש ילדים שייעמדו בגיל צעיר מאוד ויקפצו על זחילה אך מערכת שיווי המשקל שלהם לא תהיה מפותחת מספיק כדי לאפשר הליכה. יהיו כאלה שיזחלו זמן ארוך וייעמדו בגיל שנה וכעבור חודש כבר ילכו.
מה שחשוב הוא לוודא שהעמידה הגיעה בזמן הנכון ברצף ההתפתחותי. אין ספק שבנך נעמד בגיל צעיר מאוד.
האם הוא זחל ועדיין זוחל על שש?
אם לא - יש מקום לברר מדוע, ואז יתכן שהיעמדות שלו הגיעה בגלל קושי מסויים ופיצוי עליו.
אם כן - תני לו את הזמן שלו ואל תחשבי על זה כרגע. זחילה היא דבר חשוב מאוד וייחודי לגיל הזה.
האם הוא הולך סביב חפצים על הצד?
האם מניע את רגליו תוך קיפול ברכיו?
   תשובות לעדיאמא 00:51 23/06/2007
הוא בהחלט עדיין זוחל, וגם זחל לפני שנעמד. כלומר, הרצף היה זחילה ורק אח"כ עמידה. לאחרונה מתנייד יותר בעמידה סביב חפצים. לפעמים נדמה לי שכף רגלו פונה מעט פנימה (כל כף הרגל) - חשבתי שאולי זה מה שמעכב את המעבר מהעמידה להליכה. שוב, הוא עומד כבר מעל חודשיים.....

מה דעתך?
אמא
   תשובה לאימאעדי שטרסמן 13:15 23/06/2007
נראה לי שהוא בדרך להליכה ושאין מה לדאוג.
בעניין הטיית כף הרגל פנימה - הדבר לא מעכב הליכה אך יכול להפריע בה. גם לבני כפות רגליים כאלה וגם לי כפות הרגליים נטו קדימה.
בהנחה שאין בעייה אורתופדית, מה שאת יכולה לעשות הוא להעלות מודעות אצל בנך לחלק החיצוני של כף הרגל בכדי שיפנה אותה יותר החוצה. למשל - עיסוי, הברשה במברשת שיניים חשמלית או מברשת אחרת, מריחת קרם ונשיפה עליו וכד'. חשוב להקפיד רק על החלק החיצוני של כף הרגל.

בהצלחה,

עדי
   תודה!!!אמא 02:03 30/06/2007




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו