צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום כירופרטיקה
מנהל/ת הפורום: דר' רונן מנדי, כירופרקט
  סגירת מפרקי אגן וקוקסידיניהליאת 13:00 31/05/2008
שלום רב, אני שמונה שבועות בדיוק אחרי האירוע הקשה אך המתגמל. יש לי שתי בעיות, הבעייה הראשונה, אולי תישמע קטנונית, אבל בכל זאת, אולי מובנת. לפני ההריון הייתי מידה 36 ושקלתי 50-3ק"ג על מטר שבעים, במהלך ההריון לא העליתי הרבה והרוב ירד כבר שבוע אחרי הלידה, נשארו שני קילו עד עצם היום הזה, שחלקם בטח בחזה. זה לא ממש מפריע לי . מה שכן מפריע זה שהמכנסיים שלי לא נסגרות עליי. הבנתי מהפיזיוטרפיסטית שלי (עדיין מטופלת בפגעי הלידה לצערי) שמפרקי האגן לא ייסגרו עד שלא אפסיק להניק בשל הפרשת רילקסין. האמנם? האם זה כן יחזור לקדמותו? לא שאפסיק להניק בגלל זה, אבל זה די משביז.
הבעייה השנייה שבשלה אני בטיפול פיזיו' היא קוקסידינה, עברתי לידה קשה עם שלב לחיצות ממושך ובסופו גם ואקום ומאז הלידה היו לי כאבים חזקים מאוד בעצם הזנב. עם הזמן והחזרה לשחייה, הכאב נחלש וכיום מורגש רק בישיבה לאחור, אך כסטודנטית, זה לא קל. הטיפול שאני עושה הוא קרניו-סקרל ואתחיל גם דיקור סיני. צילום הרנטגן לא היה מוצלח, ואין לי כוונות לחזור עליו, אז האבחנה היא ככל הנראה דלקת שבשל ההנקה איני יכולה ליטול NSAID או לקבל זריקת סטרואידים שאולי הייתה פותרת את זה. אני מתרגלת גם יוגה שמכוונת להקל על הכאב. האם כירופרקטיקה תעזור יותר? מה הזמן ההמוצע שכאבים כאלו חולפים?
תודה!
   תשובה לליאת - לגבי קוקסידיניה 8 שבועות לאחר לידת ואקוםדר. רונן מנדי, כירופרקט 13:07 01/06/2008
שלום ליאת,

8 שבועות אחרי לידה - להוריד את רוב המשקל שהתווסף בלידה - זה מהר מאוד, למרות שאני מבין ששני הקילו העודפים מפריעים לך.

רבות אינן מתייחסות לתקופת החזרה לתפקוד רגיל לאחר לידה - בעיה חברתית קשה - נושא לדיון אחר.

כפי ששמת לב סמהלך תשעת החודשים של ההריון חלים שינויים במבנה גופן של הנשים ההרות. ועדיין החברה והנשים לאחר לידה מצפים שהכל יחזור לקדמותו מיד לאחר הלידה...
או אחרי שבוע...

- זה יכול לקחת מספר חודשים. כמה בדיוק שאלה טובה!
הבנתי מהדברים שכתבת שאת נוהגת לשחות - ובכן פעילות גופנית סדירה לפני ההריון, במהלכו ןלאחריו - מקצרת את זמן השיקום לאחר הלידה.

לגבי הרגישות בעצם הזנב בישיבה - תופעה שקוראת לאחר הריון, לידה ובוודאי אחרי לידת וואקום.

כן, יש טיפול כירופרקטי יעיל להרגעת כאבים בעצם הזנב.

משמע המונח - קוקסי-דיניה הוא כאב בעצם הזנב (קוקסי = עצם הזנב, ו-דיניה = כאב).

הרילקסין הוא הורמון שמופרש במהלך מחזור, הריון, לידה ולאחר הלידה לוקח לו זמן להיספג.
לא מוכר לי הקשר שציינת לגבי ההנקה, אבל לוקח זמן לירידה בכמות הרילקסין -
זהו הורמון חשוב גם בתקופה שלאחר הלידה, מכיוון שהאגן המורחב בהריון ובלידה, צריך לחזור במידת האפשר למימדים ויחסים נכונים בין עצמות האגן.

הקוקסידיניה קוראת עקב תת תזוזה חולייתית של עצם הזנב ויכולה לגרום להגבלות בתפקוד, כולל כאב.

כיוונון כירופרקטי של עצם הזנב יכול לעזור, צריך קודם לעשות בדיקה גופנית - על מנת לדעת אם זו ברמת הבעיה. גם תת תזוזות אחרות באגן ובעצם העצה והזנב - יכולות לגרום לסימפטומים דומים.
הרגישות שאת מציינת בעצם הזנב בישיבה (כסטודנטית) מצביעה שכנראה יש פגיעה בעצב - על מנת לטפל במקור הבעיה חשוב להבין בדיוק באיזה עצב מדובר.
בסמוך לעצב הזנב עוברים הרבה עצבים.

לגבי אורך זמן הרגעת הכאב - זה נתון שיכול להיות שונה ממקרה למקרה - אפשר לתת הערכה רק אחרי שאלון ובדיקה גופנית כירופרקטית לגבי המקרה שלך.
יש מקרים שמורגשת הקלה כבר אחרי הכיוונון הראשון ויש מקרים שזה לוקח יותר כיוונונים.


מזל טוב ללידה ולהיותך אימא,


דר. רונן מנדי
כירופרקט השנה הבינלאומי 2003
דוקטור למערכת העצבים
תל אביב; אור עקיבא
1800-39-40-40

www.dr-ronen.com




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו