צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  בת 6.5 חודשים לא שקטהיונתי 14:13 15/01/2008
עד לפני כשבועיים היתה עמית תינוקת שמחה וסקרנית ואכלה טוב. לפני כחודש התחלתי לתת לה רסק פירות, ומאז בהדרגה היא הפכה לתינוקת לא שקטה. טוב לה כשהיא על הידיים. כשמניחים אותה, היא שמחה ומשחקת עם הצעצועים אבל רק כמה דקות. כשהיא לא מרוצה היא צועקת, מה שהופך אח"כ לבכי. התזונה שלה היא בעיקר הנקה, מעט רסק פירות (כמה שהיא מסכימה לאכול) ואם נגמר למטפלת החלב השאוב, היא מקבלת השלמה של מטרנה. בלילה קשה לה לחזור לישון אחרי שקמה לאכול (בעבר מיד חזרה לישון). למה זה יכול להיות קשור? ומה עלי לעשות כדי שיהיה לה שוב טוב?
   לא שקטהענבל 11:43 16/01/2008
שלום יונתי.

אם אי השקט התחיל בד בבד עם תחילת ההאכלה ברסק, אז כמובן שייתכן שאכילת הרסק היא הבעיה. יתכן למשל שהיא אלרגית לפרי שאת שמה ברסק (לא ציינת איזה פרי, וישנם פירות שידועים כיותר אלרגניים מאחרים, אך בכל מקרה הרגישות היא אישית של כל אדם).
אני מציעה קודם כל להפסיק לגמרי את אכילת הרסק למשך זמן מה (תתייעצי עם אחות טיפת חלב או רופא הילדים- כמה זמן הפסקה דרוש כדי לראות האם זהו הגורם לאי השקט).
אם אי השקט יעבור- אז תמשיכו בבירור של האפשרות לאלרגיה- ורופא הילדים ינחה אתכם בעניין.
אך אם אי השקט יימשך גם ללא הרסק- צריך לבדוק סיבות גופניות אחרות, ואם הרופא ישלול סיבות אלו- רק אז יש מקום לחשוב על סיבות רגשיות.
(במקרה זה- אני מציעה שתעלי שוב שאלה בפורום- או תתייעצי בכל דרך אחרת שמתאימה לך).

בברכה,

ענבל צור שולשטין
(M.A.) פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו