צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  בן שנה וארבע משתולל שעתיים בלילותנני 11:40 04/01/2008
שלום. הבן שלי בן שנה וארבע התחיל להתנהג בצורות ממש מוגזמות כשלא מקבל מה שהוא רוצה בכי מטורף אי אפשר לגעת בו. עכשיו התחיל להתעורר בשתיים לפנות בוקר ולצרוח במשך שעתיים עד שאנחנו נשברים ו משכיבים אותו בנינו . חשוב לציין שהיינו איתו חודשיים בהודו עד לפניי 10 ימים.כשהוא לא בהתקפה הוא ממש חברותי ואוהב. אני מרגישה שהמצב מחמיר מיום ליום. תודה רבה נני
   בן שנה וארבעענבל צור שולשטין 11:55 16/01/2008
שלום נני.

אני רוצה להפריד בין שני נושאים שעולים מדברייך:
האחד- בדיקת גבולות, שאמנם אופיינית בדרך כלל קרוב יותר לגיל שנתיים- אך יש ילדים שמתחילים בכך מוקדם יותר. בעניין זה- צריך לנהוג על פי ההמלצות הקשורות בהשמת גבולות- ראי בבקשה את המצגת בנושא גבולות באתר של מכון שיח.

השני- חזרתם זה עתה מהודו. לא ציינת כמה זמן הייתם שם, והאם במהלך הטיול הילד התרגל לשינה ביחד איתכם? אם כן- אז יתכן שהחזרה לשיגרה קשה לו, ובעיקר אם הטיול היה ארוך (עבור ילד בגילו- גם שבועיים, ואפילו שבוע, זה זמן ארוך שיכול להביא ל"שיבוש" של השיגרה, וקושי להתרגל בחזרה להרגלים הקודמים).
בהנחה שזה העניין, אפשר לתת לילד "תקופת הסתגלות" שבה לא תקפידו איתו על עניין השינה בנפרד, ותתנו לו קודם את הזמן לחזור לשיגרה בכל יתר התחומים. ההסתגלות לשינויים בגילאים הצעירים דורשת מילדים הרבה משאבים נפשיים, ואפשר ללכת קצת לקראתו, ולהקל עליו (בעיקר אם בטיול הוא ישן ביחד איתכם). כמו כן בתקופת ההסתגלות- נסו להקפיד איתו במהלך היום רק על מה שבאמת עקרוני לכם, ולא להכנס למאבקי כוחות מיותרים על כל דבר קטן. (לגבי מה שכן עקרוני- פעלו על פי העקרונות של הצבת גבולות).
ובעוד כ 3-4 שבועות, תוכלו להתחיל להחזיר את הילד לשיגרה הקודמת, כולל הרגלי השינה.
בברכה,

ענבל צור שולשטין
(M.A.) פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו