צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  אמא מפוחדתאמא מפוחדת 22:58 28/12/2007
יש לי ילד בן שנה ועשרה חןדשים. לפני כמה ימים הוא התחיל להגיד לנו"תמותו". כששמעתי את זה , קיבלתי פיק בירכיים. התקשרתי למנהלת והיא צחקה ואמרה לי , אין לך מה לפחד , הוא בטח שמע את זמ מילד אחר וחוזר אחריו ושהיא בטוחה בצוות שלה. אתמול הילד התעורר באמצע הלילה והתחיל לצעוק . תמות , תמות, ורצה לישון איתי במיטה . היום שוב . לפני שהוא הלך לישון , אמר ,לעצמו תמותי . אני ממוטטת , אני לא יודעת מה לעשות. אני חייבת לציין , שהחלדים במעון כמעט ולא מדברים וגם, כמה פעמים שבאתי לקחת את הילד מוקדם מהמעון , ראיתי שכשילדים קמים משינה הגננות מחזירות אותם לישון באגרסיביות למזרונים, שגם הילדים האחרים לא יקומו. יכולהיות שאחת מהן מקללת את הילדים בצורה כזאת כשהם כבר " עולים לה על העצבים"? אני עומדת לקבל התמוטטות עצבים, בבקשה תענו לי מהר מה עלי לעשות. אולי לקחת את הילד לפסיכולוג? תודה מראש .
   אמא מפוחדתמיכל נחמיאס 21:55 19/01/2008
שלום לך,
ראשית אני מצטערת על העיכוב במתן התשובה. מפנייתך הנוספת אני מבינה שהתופעה נמשכת. היא אכן נשמעת מעט מדאיגה וטוב שאת פועלת לבדוק את המצב. מצד אחד יתכן שמילה זו נלמדה במהלך משחק בין ילדים, אך העובדה שהילדים אינם מיטיבים לדבר דווקא פחות מחזקת כיוון זה.
מכיוון שהשימוש שלו במילה מלווה בחרדה יש מקום לבדוק מה מקורה. אני הייתי חוזרת למנהלת ומספרת לה על הדברים ומדגישה את זה שהתופעה חוזרת זמן רב ושאת מודאגת. אולי כדאי לבדוק גם עם הורים נוספים אם נתקלו בתופעה דומה. אם המנהלת סבורה שמדובר בחיקוי של משחק בין ילדים אזי היא צריכה להיות מסוגלת להוכיח לך את זה (לאחר שערכה תצפית במעון). בנוסף, גם משחק אלים בין ילדים הוא לא נעים וכדאי היה שמנהלת המעון תדע על קיומו ותפעל להפסקתו.
לגבי שאלתך בנודע לפסיכולוג. אני לא רואה בשלב זה צורך בכך. הייתי מתחילה בברור מעמיק של השאלה מה קורה במעון, או בקשר שלו עם דמויות אחרות המטפלות בו.

בברכה,
ד"ר מיכל נחמיאס
פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו