צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  הצבת גבולות לפעוטה בת שנה ו-7 חודשיםטלי 13:55 17/02/2008
שלום רב,

ליהי בת שנה ו-7 חודשים ובתקופה האחרונה היא ממש בוחנת אותנו בהצבת גבולות ואנחנו היינו רוצים לברר לעומק באיך להציב את הגבולות בהתייחס לגילה בצורה הכי נכונה.
ליהי כרגע במסגרת של משפחתון (מגיל 3 חודשים )עם מטפלת על כל 6 פעוטות.
ליהי היא ילדה מאוד סקרנית, עצמאית, מפותחת לגילה,חברותית וסתגלתנית. יחסית לילדים בגילה נראית מאוד בוגרת.בעלת אוצר מילים גדול, יודעת לבטא את עצמה ממש מינקות, יאמר לזכותנו ולזכותה שהצלחתנו לזהות את צרכיה.
עד גיל שנה היא הייתה ילדה מאוד רגועה ומגיל שנה מהרגע בו התחילה ללכת מאוד השתנתה, עומדת מאוד על דעתה ואם צריך גם על ידי בכי. מבטאת בבירור מה היא רוצה ואיך היא רוצה שזה יהיה עד כדי עקשנות יוצאת דופן. הרבה פחות שלווה ורגועה משהייתה כתינוקת עד כדי שובבות!! אבל כנראה שזה חלק מההתפתחות והשינויים בהתאם להתפתחותה.
בתקופה האחרונה כשהיא איתנו לבד אז אנחנו מצליחים להשתלט עליה ולחנך אותה, אבל איך שאנחנו ליד אנשים פתאום היא לא מקשיבה לנו, לא מוכנה לשבת כשמבקשים ממנה, אלא כל הזמן אנחנו צריכים לרדוף אחריה ממש אנרג'ייזר, והאמת שזה ממש מתיש כי אנחנו חושבים פעמיים אם לקחת אותה לאירוע או לנופש כי אני ממש לא מתכוונת ללכת עם נעלי ספורט כל הזמן.
היא מנסה לטפס על כל מיני דברים עד כדי סכנה, מנסה לגעת בכל מיני דברים, לפתוח ארונות ומגירות המטבח, לעמוד על כסא האוכל שלה לטפס על כסאות.
ובנוסף יש לה בעיית רכושנות מטורפת גם אם הצעצוע לא שלה ויש לה קטע מטורף עם אוכל. אני מרגישה שכל היום שלה סובב סביב אוכל, אם אנחנו רוצים להרגיע אותה אז צריך להאכיל אותה וכנ"ל גם בגן, אם רוצים להרגיע אותה אז מציעים לה ביסקוויט וכו..
השאלה איך מגיבים להתנהגות כזאת? איך ללמד אותה שכאשר אנא אומרת לשבת או לא לגעת אז לעשות את זה. ילדים בגיל שלה אוהבים לראות טלוויזיה והיא לא מסוגלת לשבת על התחת אפילו 5 דקות. מצד אחד אני שמחה שהיא לא מכורה לטלוויזיה, אבל מצד שני הייתי שמחה לאיזה שעה שקט. היא כל הזמן עוברת מדבר לדבר, מצעצוע לצעצוע וכו..
מה גורם לילד להתנהג כך?
חשוב לציין שכולם חושבים שליהי היא ילדה מיוחדת במינה וילדה טובה אבל בזמן האחרון אני בספק אם זה מה שחושבים.
חשוב לציין שבגן יש חוגים (כגון התעמלות טבע וכו..) וכאשר היא צריכה לשבת ולשמוע או לבצע אז אין שום בעיות איתה מהבחינה הזו ולכן אני לא מבינה למה היא לא יכולה ליישם את זה גם מחוץ לגן.
סוף שבוע הזה הייתי באילת ולא לקחתי אותה איתנו כי רציתי לנוח והיא נשארה עם סבא וסבתא והם אמרו שהיא פשוט הטריפה אותם. אין לילדה הזו דקה מנוחה היא כל הזמן בכוננות לעשות משהו ואני לא צריכה להגיד לך שהם מבוגרים אז כמה קשה היה להם.
אני מצטערת על הפירוט הארוך, אבל אני אשמח לקבל תשובה בעניין.
תודה מראש,
טלי
   הצבת גבולותנורית גולדמן 20:37 24/02/2008
טלי שלום,
מהכתוב אני מבינה שבתך הינה ילדה מאוד שובבה הבודקת את הגבולות שלכם.
חשוב מאוד להציב גבולות באופן סמכותי ושקט,היא צריכה ללמוד מה מותר ומה אסור,הסביר לה שאתם לא מרשים לה לסכן את עצמה,כי אינכם רוצים שהיא תיפגע.
ישנם ילדים בגיל שלה שזקוקים להוצאת אנרגיה רבה וניתן לעזור להם ע"י פעילות מוטורית כמו:מתקני משחקים בגינה,חוג התעמלות אחה"צ,ג'ימבורי,יציאה לטיול רגלי קצרו כו...וכאשר הם יחזרו לבית הם יהיו יותר רגועים ונינוחים.
בברכה
נורית גולדמן-עובדת סוציאלית קלינית
קבוצת שיח




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו