צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  בעיות התנהגותיותשוש 10:48 12/03/2008
לילדי בן ה-6 יש בעיות של משמעת בבית הספר, מתקשה מאד לשבת בכיתה זמן ממושך, יוצא מהכיתה רוב הזמן, ומתקשה ביחסים עם ילדים אחרים, כשקשה לו שובר את הכלים ולא משחקים עוזב את החבר ומוצא עיסוק אחר,סף תיסכול נמוך, עצבנות, מכאיב לבעלי חיים, פחדים בלילות, בוכה המון, ומבטא רצון למות,- ברור לי שהקליטה שלו בכיתה א' לא הייתה מוצלחת (אולי בית הספר לא כל כך ערוך לבעיות מסוג זה, זהו בית ספר דתי), כעת מתלבטת לגבי שנה הבאה: אני ארשום אותו לבית ספר אחר אחפש אחד עם התמיכה המתאימה, ההתלבטות שלי האם להכניסו לכיתה א' כדי שישלים את התהליכים הראשוניים, של הבנת הכללים והידע הבסיסי הראשוני שנראה לי כי התפספס עד עתה, והתלבטות נוספת יש לי לגבי מה לעשות כרגע - כדי להביא אותו למשמעת חשבתי על רעיון של שיתוף המורה במאמצים לגרום לו להיות בכיתה ולהשתלב על ידי מתן כרטיס בצבע מסויים בסוף כל יום - למשל ליום עם התנהגות טובה צבע ירוק, יום שבו לא יעמוד במשימות שיקבעו איתו צהוב וביום של התנהגות נהדרת של השתלבות בשיעור ועזרה לחברים יקבל כרטיס סגול..... ההתלבטות כאן היא האם זה לא יעשה יותר נזק - האם זה יגרום לו להרגיש חריג שונה, האם זה בכלל כדאי -כרגע הוא מרגיש חריג בכל מקרה כי בית הספר לא ממש מצליח להתמודד עם התנהגותו, אז חשבתי שאם כבר מרגיש חריג אז עדיף לנצל את זה למטרות שיפור ושיקום מערכת היחסים שלו עם כל הקונספט הזה שנקרא בית ספר. אז יש לי שתי התלבטויות - האם להעביר אותו את שלב כיתה א' שוב, והשניה היא לגבי שימוש בשיטה מתגמלת כמו כרטיסים וכדומה.
   בעיות התנהגותנורית גולדמן 22:15 14/03/2008
שוש שלום,

אי ממליצה לך לפנות לפורופם ילדים בקבוצת שיח והם ישמחו

לענות לך על שאלתך.

בברכה
נורית גולדמן-עובדת סוציאלית קלינית
קבוצת שיח




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו