צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  שינה במנשא בלבדגילי 15:37 06/05/2008
שלום, תינוקי הוא בן שבעה שבועות מגיל שלוש שבועות בערך הוא החל להיות במנשא כל שעות היממה כאשר ביום הוא ישן במנשא שעה וחצי וקם להאכלות בערב-לילה אנחנו מעבירים אותו למיטה והוא ממשיך לישון בין 4-3 שעות ולאח מכן מתעורר וישן בין שעות 1-3 עד הבוקר, כשאר כל הרדמה ארוכה מאוד וכרוכה בסיבוב נידוד, הקפצה .לעיתים שמתעורר בלילה אחרי ההנקה לא חוזר לישון ולפעמי חוזר לישון רק במנשא ותוך כדי סיבובים ובאמצע הלילה זה קשה מאוד. כאשר ניסינו להוריד אותו מהמנשא במשך היום מתעורר מייד. נסינו לגמול אותו מהמנשא ומהטילטולים במשך 4 ימים במשך היום כל הרדמה לקחה פי 2 זמן עם בכי רב עד שלא נדנדו או קמו שוב ושנת היום התקצרה ל-45 דקות בלבד על השעון! כאשר מרדימים אותו שוב ושוב כל 45 דקות! ובלילה אותו דבר רק ללא צורך לקום אך שוב הרדמה ארוכה מאוד.. וכך אין לילה לאין יום.. החזרנו אותו לישון במנשא ובמשך היום חזר שוב לישון שעה וחצי בין האכלות, שאלתי היא מה ניתן לעשות איך אפשר להוריד אותו מהמנשא ללא להעיר או להרגיל לישון לבד אם זה ניתן בכלל בגיל הזה?
   שינה במנשא בלבדנורית גולדמן 20:42 07/05/2008
גילי שלום,
תינוק הגדל ברחם מרגיש בטחון והגנה, כאשר הוא יוצא לעולם, עליו ללמוד שהאם תספק את צרכיו,אך הוא לא יכול להיות כל הזמן בחיקה מכיוון שהם ישויות נפרדות.
בנך עדיין אינו מרגיש זאת מכיוון שהוא עדיין צמוד אלייך כל הזמןורק כאשר הוא נרדם בלילה את משכיבה אותו במיטה ולכן הייתי ממליצה לך ללמד אותו בהדרגה לשכב במיטה או בעגלה כאשר אתם לצידו ובמשך הזמן להגדיל את השהייה שלו במיטה ,עד שיתרגל להיות לבד ולא כל הזמן בחיקך.
אני מניחה שבתחילה הוא לא יהיה שבע רצון מהשינוי, אך הדבר חשוב בשבילו ובשבילך.
בברכה
נורית גולדמן-עובדת סוציאלית קלינית
קבוצת שיח




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו