צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  פחדים אצל בת שנה וחציamit 20:15 17/05/2008
שלום,
בתי בת השנה וחצי אינה רוצה לצאת למקומות לא מוכרים...
אנחנו לא יכולים לצאת לטייל, היא כל הזמן במין חרדה לא מוסברת, נמצאת על הידיים שלי (אמא) ומבקשת לצאת מהמקום ולשוב הביתה. זה יכול להיות בחנות, קניון והיום זה קרה גם בשוק. קרה שהיא נבהלה ממאבטח בכניסה למשביר למשל, פרצה בבכי ולא חדלה עד אשר יצאנו מהחנות (למרות שנבהלה מהשומר נכנסנו פנימה, חשבנו שזה יעבור... הלכנו לקנות לה בגדים :-)
היום בשוק, היא כל הזמן ניסתה לחפש את היציאה, לא ניתן היה להתעקב בשום דוכן או לקנות משהו כי היא מיד היתה מתחילה להתבכיין וליילל...
לפעמים היא לא מעוניינת אפילו לצאת עם סבתא לטיול בחוץ אחה"צ, או להכנס לרכב שלה ולקפוץ למכולת למשל. דברים שהיא רגילה לעשות מגיל אפס.
קורה שהיא נבהלת גם מאנשים מסויימים, גברים ונשים ללא אבחנה של תכונה מסויימת, פשוט "לא מרגיש לה טוב/בטוח" במחיצתם. במקרה כזה היא ממש מתחילה לרעוד ולהתבכיין ומבקשת לעזוב את המקום. לעיתים מדובר בבכי רציני שלא ניתן להרגיע זמן רב.
הבהלה מאנשים היא לא חדשה, אך זה החמיר מאוד לאחרונה. בעיקר כשהיא בגן (אליו החלה ללכת לפני כחודשיים). שם היא נבהלת בעיקר מגברים (אבות של ילדים אחרים). אבל לא מכולם!!! זה לא קורה כל יום... אין שום עקביות.
הפחדים מיציאה מחוץ לבית הם חדשים...בערך מתחילת הביקור בגן.
(ראוי לציין כי נולד לה גם אח חדש לפני 3.5 חודשים).

האם תוכלו לעזור ולהסביר לי את פשר ההתנהגות הזו?
   פחדים אצל בת שנה וחצינורית גולדמן 18:57 27/05/2008
עמית שלום,
בתך עוברת שינויים בזמן האחרון וניכר כי יש לה קושי לקבל את השינויים.
הולדת אח ומעבר לגן חדש הן חויות לא קלות לילד,ובנוסף לכך היא סובלת מחרדת זרים שכנראה התגברה לאחרונה ולכן היא מאוד זקוקה להכלה והגנה.
אני ממליצה לך להעניק לה תשומת לב ע"י מגע פיזי ולהקדיש לה כל יום פרק זמן שיהיה רק שלה-(שעת איכות)
בברכה
נורית גולדמן-עובדת סוציאלית קלינית
קבוצת שיח




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו