צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  ילד תלותי טלי 09:18 03/07/2008
שלום רב !

אני אמא לילד בן שנתיים ושמונה חודשים, הבן שלי נמצא במעון מתחילת השנה ועדיין לא התרגל אליו. כל בוקר הוא קם בבכי וצועק שהוא לא רוצה ללכת. במעון המטפלות אומרות לי שבמעון הוא מתנהג כילד למופת, משחק ומשתף פעולה עם המטפלות.

אחד המטפלות היא אשתו של אחי ובמפגשים המשפחתיים הבן שלי מתחיל להסתכל עליה ולבכות וצועק שהוא לא רוצה ללכת למעון ולא מעיז להתקרב אליה, דבר שגורם לי לאי נוחות מסויימת.

יש לציין שהוא התרגל להשיג את מבוקשו על ידי בכי לדוגמא הוא זורק את המוצץ ובוכה שאני אביא לו אותו, והרבה פעמים מסרב לשבת בכיסא הבטיחות באוטו ואני נאלצת לנסוע איתו תוך כדי בכי . לאחרונה גם הוא זורק דברים ולא נענה לבקשתי כשאני מבקשת ממנו לא לזרוק.

הוא גם ילד מאוד תלותי , כשאנו הולכים לבקר חברים הוא לא זז ממני ומתחיל להגיד שהוא רוצה ללכת הביתה עד שאנו באמת הולכים.

לבן שלי יש אוצר מילים עשיר (הוא מדבר יותר טוב מילד בוגר)הוא ילד מאוד חכם.

אני מבקשת לדעת איך להתנהג בסטואציות לעיל ואחד הפחדים שלי שהוא ימשיך להתנהג ככה בגן בשנה הבאה, אשמח לדעת איך אפשר להכין אותו מעכשיו שלא יתנהג בצורה כזאת גם בגן.

אודה לך מאוד אם תעני לשאלותיי.
   ילד תלותחנורית גולדמן 19:28 08/07/2008
תהילה שלום,
בגיל של בנך ילדים בודקים את הגבולות כלאמר הם בודקים את המותר ואת האסור להם ולכן חשוב מאוד להיות עקביים בהשמת גבולות ,לא לותר וללמד אותו מה מותר ומה אסור.
ישנם ילדים שחוששים להתקרב לאנשים אחרים,הייתי מציעה לך לבקש מהחברים לנסות להגיע אל ליבו של הילד עי" משחק, ממתק וכו...אם כל ההמלצות האלו לא יעזרו,הייתי ממליצה לך לפנות להדאכת הורים.
בברכה
נורית גולדמן-עובדת סוציאלית קלינית
קבוצת שיח




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו