צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  בכי ממושך בלילה אצל ילדה בת שנה ושומנה חודשיםלירון 10:37 23/07/2008
שלום,

בתי כמעט כבר בת שנה ושמונה חודשיים. במהלך היום היא ילדה מקסימה וחייכנית שבדרך כלל מקשיבה לי, ונעתרת לבקשות שלי, ואין איתה בעיות מיוחדות.גם לא בגן.

אבל הבעיות מתחילות בלילה. בזמן האחרון יש לה קשיים שונים במשך הלילה, שמטרידים אותי מאוד.

היא רוצה להירדם רק על הספה בסלוןולא מוכנה להירדם יותר במיטה שלה. אחרי שהיא נרדמת אני מעבירה אותה למיטה ובשלב כלשהו בלילה היא מתעוררת מתיישבת במיטה וצורחת אמא, אמא, אז אני מעבירה אותה למיטה שלי, בחלק מהפעמים היא פשוט בוכה ללא הפסקה, בצרחות, אני מנסה להבין מה מפריעה לה ולא מצליחה, היא מתעקשת על כל מיני דברים אבל אני לא מצליחה להבין אותה כי היא עדיין לא מסבירה את עצמה לגמרי, היא אומרת אמא מים אני מביאה לה מים היא זורקת את הבקבוק, היא אומרת אמא שמיכה, אני מביאה לה שמיכה, ואז היא מתעצבנת שאני מכסה אותה וכך זה חוזר חלילה.

המצב משגע אותי וגורם לי לתחושת תסכול, אני לא יודעת איך להתנהג, היא לא מפסיקה לבכות בצרחות,משגעת אותי בבקשות סתם.

אתמול, במהלך הבכי ההיסטרי, שמתי אותה במיטה שלה ועזבתי את החדר כדי להתרחק קצת ולהירגע ובכדי לא להילחץ, אבל אז היא צרחה עוד יותר, בקיצור כל הלילה "משחקים", תביאי חיתול, ואז היא לא רוצה, שמיכה ואז היא לא רוצה, וכשאני מרימה אותה על הידיים היא נשענת אחורה עם הראש שלה במקום להישען עליאבל מחזיקה אותי ביידיים כדי לא ליפול.

חשוב לציין שאבא שלה שוב בחו"ל, בפעם השנייה כבר, בפעם הקודמת הוא נעדר גם לשבועיים לפני חודש ועשרה ימים.

השאלה היא האם ההתנהגות הזו נובעת מזה שאבא שלה לא נמצא !!או מהגיל או מסיוטים.

הגננת אמרה שאתמול בצהריים היא התעוררה באמצע השינה וקראה אבא אבא.

השאלה מה עושים, אני לא יודעת כיצד לנהוג מצד אחד אני לא רוצה שתבכה גם משום שכואב לי שהיא בוכה ככה וגם משום שאבא שלה לא נמצא, אבל מצד שני אני מרגישה שהיא מנהלת אותי, תעשי ככה וככה תשכבי כאן, ולא כאן. היא אומרת פה ואומרת לי איפה לשכב במיטה. אני לא יודעת כיצד לנהוג האם להעניש אותה או שהיא עוד קטנה מידי, בקיצור מה עושים?

מצפה לתשובתך,
תודה
   בכי ממושך בלילהנורית גולדמן 21:54 28/07/2008
לירון שלום,
בגילה של בתך ילדים מנסים לבדוק את הגבולות שלנו ומנסים למתוח את הגבולות עד הקצה.
בתך עושה זאת בלילה כאשר את עייפה ולכן המצב נעשה קשה יותר.
אני ממליצה לך להשכיב אותה במיטתה וגם אם מספר ימים היא לא תיהיה מרוצה או תבכה,רצוי לא להכנע לבכיה ולהחזירה לישון בסלון,אחרי שתתרגל לישון במיטתה הייתי ממליצה לך לא להוציא אותה ממיטתה כאשר היא בוכה אלא לעמוד לידה ,ללטף אותה,להרגיעה ולהגיש לה בקבוק מיםאו שמיכה אם היא מבקשת,כך שבסוף תתרגל לישון במיטתה ותלמד שבלילה ישניפ ולא משגעים את ההורים.
בברכה
נורית גולדמן-עובדת סוציאלית קךלינית
קבוצת שיח




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו