צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  התייעצות גיל 11:29 16/09/2008
שלום רב ותודה מראש על התשובה.
יש לי פעוטה בת שנתיים ואני מפגישה אותה הרבה עם חברתי הטובה שגם לה בת באותו הגיל. שמתי לב שכשאנו נמצאות בבית (שלי או של חברתי) הבת של חברתי כל הזמן מכה את ביתי(בגינה או בבילוי מסוג אחר זה פחות אני חושבת שבגלל שאנחנו ממש צמודות אליהן וגם יש יותר מרחב). הדבר בא לידי ביטוי במשיכת שיער, חטיפת צעצועים, מעין סטירות, דחיפות וכו'. בהתחלה הערתי לבת של חברה שלי אם ראיתי (וגם אימה עושה זאת אם היא רואה)אבל הנחתי להן לשחק לבד ולהתמודד והתערבתי רק במקרה של בכי אבל עכשיו זה כבר נהיה בלתי נסבל ואני ממש צריכה לשחק איתן כדי "לשמור" על ביתי.בפעמים הראשונות הבת שלי היתה בהלם טוטאלי ועכשיו התחילה גם להחזיר או להתעקש - מה שאני מודה ששימח אותי כי היא לא נאלמת ונעלמת מפחד. בפעם האחרונה בביתה של חברתי הדבר הגיע למצב שבמשך שעתיים וחצי הבת שלה לא נתנה לבת שלי שום משחק והתנפלה על כל דבר שביתי ניסתה לשחק איתו (בנוסף למכות תוך כדי) ממש ברחתי משם כי הבת שלי לא הפסיקה לבכות - הרגשתי שהיא כמעט שק האיגרוף שלה. אני כבר חושבת פעמיים אם להפגיש ביניהן (אם אין ברירה ונצטרך להיות בבית)וזה קצת מעציב אותי בגלל הקירבה לחברתי. רציתי להתייעץ מה לעשות בעניין אבל גם רציתי לשאול אתכן אם יש לכן מחשבות על התופעה (ברור לי שהיא מוכרת, אבל הקיצוניות?) בן זוגי חושב שיש לבת של חברה שלי בעיות ריגשיות (היא מכה גם את החתולים בביתם) ושאולי מדובר בביטוי של קינאה (מכל מיני בחינות הבית שלהם יותר כאוטי וחסר גבולות) או משהו כזה. אשמח לדעתכן. תודה רבה.
   התייעצותנורית גולדמן 15:48 21/09/2008
גיל שלום,
ילדים רבים בגילאי שנתיים מתקשים להתחלק ולא תמיד יודעים לשחק זה עם זה ולכן אני מציעה לך לעזור לבתך ע'י תיווך בינה לבין החברה שיכול להעשות הן ע'י משחק משותף של האמהות ושל הבנות או ללמד אותן כיצד להתחלק זו עם זו או תור של אחת ואח'כ תור של השניה.
בהצלחה
נורית גולדמן-עובדת סוציאלית קלינית
קבוצת שיח




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו