צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  שתי שאלות שירלי 22:37 14/10/2008
שלום,

אני אם חד הורית לילדה בת שנה וחודש.

עד גיל שנה הילדה הייתה בעיקר איתי ועם ההורים שלי, שאליהם היא מאןד קשורה. בגיל שנה היא נכנסה לראונה לגן ואני התחלתי עבודה במשרה מלאה שמאלצת אותי לחזור בערך בשעה 18:00 הביתה ולפעמים אפילו מאוחר יותר. (יום בשבוע לפחות אני משתדלת לחזור מוקדם ולהוציא אותה מהגן).

קצת לפני שהיא נכנסה לגן היא קיבלה התקף של קוצר נשימה ומאז היא לסירוגין חולה ולא הולכת לגן בגלל זה.

בנוסף, היא עדיין יונקת וישנה איתי במיטה- וזה לא דבר שהולך להשתנות בקרוב.

לגן היא עדיין לא התאקלמה אבל היא מתחילה להראות סימנים של התאקלמות.

עכשיו לשאלה הראשונה. אני שוקלת לחזור לגור בבית הוריי, מטעמי חסכון ונוחות. אבל זה אומר להעביר אותה שוב גן. השאלה האם זה יזיק לה ? ואיך אפשר להקל עליה את המעבר? היתרון אגב, זה גם שאני לא אאלץ להכיר לה מטפלת חדשה כי להורים שלי קשה לשמור עליה במתכונת הזאת כשהגן הוא 20 דק' נסיעה מהם(וזה גם לא בטיחותי )

שאלה שניה- אני אמורה לצאת בעוד כמה חודשים לנסיעת עבודה של כ4-5 ימים. אני לא רוצה לצרף אותה אליי מצד אחד כי יהיה מאוד קר (אנגליה). מצד שני, אני חוששת להשאיר אותה בלילות בלעדיי כי היא רגילה לינוק ולנוכחות שלה לידי.
שוב השאלה היא, האם זה מזיק לתינוקות בגיל הזה 3 לילות בלי אמא ? ואיך ניתן להקל עליה?

תודה,
שירלי
   שתי שאלותנורית גולדמן 19:42 22/10/2008
שירלי שלום,
לשאלתך הראשונה-לילדים רבים קשה להסתגל לגן והם מתחילים להתרגל רק אחרי החגים ולכן אינני חושבת שיגרם לבתך נזק משמעותי אם תעבירי אותה לגן הקרוב למקום מגורייך ,חשוב בתחילה להישאר איתה זמן מסויים ,אך במשך הזמן לצמצם את זמן השהייה בהדרגה עד שתתחיל להסתגל לגן החדש.
לגבי השאלה השניה,עזיבת ילד למספר ימים איננה יכולה להזיק לו ולגבי ההנקה בלילה,אני מציעה לך להתייעץ עם פורום הנקה ,והם יוכלו לענות לך על שאלתך.
בברכה
נורית גולדמן-עובדת סוציאלית קלינית
קבוצת שיח




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו