צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  גמילה מחיתוליםאמא של מאיה 08:57 19/10/2008
שלום,
מאיה אוטוטו בת שנתיים וחצי ולא מעוניינת להיגמל מחיתולים...
ניסינו כבר כמה פעמים. בהתחלה מאד התלהבה מהתחתונים אבל סירבה לשבת על הסיר ופישפשה בכל הבית.
לאחר מכן הסכימה לשבת אבל לא עשתה כלום. בהמלצת הגננת הורדנו את החיתול והבאנו לגן אותה על מנת שינסו שם. במהלך כל היום לא הסכימה לשבת על הסיר ועשתה כל היום בתחתונים. היא אמנם לא מראה שזה מפריע לה או שהיא מתביישת אבל לי זה מאד הפריע וחשבתי שהרגשת הכישלון תפריע לה אז החזרתי את החיתול. זה היה לפני חודש.
לפני חופשת סוכות הגננת שוב אמרה לי שאם אני לא רוצה שהיא תעבור את החורף עם חיתול ורק בשנה הבאה תיגמל אני צריכה להוריד לה את החיתול לגמרי. יהיו כמה ימים של השתנה על הרצפה אבל אחרי כמה ימים היא תבין ותעשה בסיר. היא ביקשה ממני להביא את הילדה אחרי סוכות עם תחתונים.
בימים האחרונים אני מנסה לשים לילדה תחתונים בבית אבל היא מסרבת בתוקף. היא אומרת חיתול, חיתול! לא רוצה תחתונים. היא יושבת על הסיר לפני האמבטיה בערב אבל לא עושה כלום.
מה לעשות? אני באמת רוצה שהיא כבר תיגמל ולא רק בשנה הבאה, אבל אני גם לא רוצה ללחוץ עליה ושהגמילה תהיה תהליך לא נעים. אם הילדה היתה מסכימה לתחתונים אבל מפספסת לא היה אכפת לי אבל הילדה מסרבת לתחתונים.
מה לעשות?
   גמילה מחיתולנורית גולדמן 21:07 26/10/2008
שלום,
גמילה מחיתול זה עניין של בשלות רגשית ורצון, הילד לקבל חיזוקים חיוביים,כמו כן חשובה ההתמדה.
אני מציעה לך להשתמש בהרבה חיזוקים חיובים על כל חלק מתהליך הגמילה כמו:הסכמה להוריד טיטול,ישיבה על הסירוכו... לקנות לה הפתעה קטנה כל פעם כאשר היא מסיימת שלב בתהליך ולתת לה לצפות בקלטת פיפי פרס.
לא רצוי להתייאש כל פעם מחדש כי אז אתם נשארים מתוסכלים והיא מבולבלת כל פעם כאשר מתחילים בגמילה ואח"כ מחזירים לה את הטיטול.

בברכה
נורית גולדמן-עובדת סוציאלית קלינית
קבוצת שיח




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו