צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  מסרבת להיגמל בגןאני 23:18 07/11/2008
שלום,
בתי בת שנתיים וארבעה חודשים, ולפני ארבעה חודשים נולד לה אח קטן - אותו היא מקבלת יפה מאוד. היא מפותחת מאו לגילה, ןמדברת שוטף (כבר חודשים רבים).
לפני מספר חודשים החלה תהליך של גמילה מיוזמתה, אבל בשלב מסוים החלה להתאפק. בשל ההתאפקות, וכיוון שסברתי שזה לא הזמן הנכון (בשל הלידה, והעובדה שרק החלה ללכת לגן זמן קצר לפני כן) החזרתי לה את החיתול, למעט קקי - לגביו היה לנו "טקס" בכל ערב אחרי המקלחת (בישבנון).
לפני מספר שבועות ניצלנו את החגים, והחלנו שוב תהליך של גמילה, והפעם הולך הרבה יותר טוב. בבית אפשר לומר שהיא כבר גמולה לגמרי (לא מפספסת, מבקשת ללכת לשירותים, וגם מנסה להוריד מכנסים ותחתונים לבד). עם זאת בגן - לא מוכנה בשום אופן. לעיתים מתפספס לה, ולאחרונה פשוט החלה להתאפק עד לשנת הצהרים, שעד שמים לה חיתול.
קנינו לה סיר "רק שלה", הבאנו לגן, מנסים לשכנע אותה - אבל היא בשלה (ומתעצבנת ששואלים אותה).
לא נראה שמפריעים לה הפספוסים או ההתאפקויות. כששואלים אותה למה היא לא עושה פיפי בסיר בגן היא עונה שהיא לא רוצה ו"לא חייבים" (זו התשובה שאנחנו תמיד עונים לה כשאנחנו לא מכריחים אותה לעשות משהו שהיא לא רוצה).
האם להניח לה או לעשות משהו? בנתיים, אני מעכבת את המעבר לשלב הבא - ולא מורידה לה חיתול בשינה.
תודה וסוף שבוע נעים!
   מסרבת להגמל בגןנורית גולדמן 17:26 16/11/2008
שלום,
ילדים רבים מתקשים לעשות את צרכיהם בגן ולכן רצוי לשוחח עם הגננת והצוות שיעודדו אותה לכך במידה והיא תמשיך להתנגד הייתי ממליצה לך להשתמש בשיטת המדבקות,בה כל פעם שהיא מצליחה לעשות את צרכיה בסיר היא מקבלת מדבקה וכל מספר מדבקות היא מקבלת הפתעה ממך.
בהצלחה
נורית גולדמן-עובדת סוציאלית קלינית
קבוצת שיח




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו