צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  מחלה ואשפוזלי 10:47 05/12/2008
אמנם הבת שלי כבר לא תינוקת אבל מאחר ובפורום פסיכולוגיית ילדים לא עונים בימים האחרונים תהיתי אולי אתן תוכלו להיות לעזר:
בתי בת 4 ושמונה חודשים. אושפזה לעשרה ימים עקב זיהום בעצם של הרגל ושוחררה הביתה לטיפול אנטיביוטי מהבית לעוד 4.5 שבועות. כרגע נותרו עוד כשלושה שבועות. בהתחלה היא היתה מאד חולה ובהיסטריה מוחלטת. לקח לה המון זמן עד שהתחילה לתקשר עם הסביבה ולא בצעקות, לא נתנה לרופאים לבדוק אותה כמעט. גם עם החזרה הביתה עדין הרגישה רע למדי ולקח לה הרבה זמן להתחיל להתאושש. בימים האחרונים, לאחר שביקר אותה חבר מהגן, חל שיפור מאד רציני. היא הולכת הרבה ואפילו קופצת ורצה, יש לה מצב רוח מצוין, היא מאד עירנית, חזר לה התיאבון,היא שמחה לפגוש חברים וכו'.
התחלנו לעבד איתה את חוויות בית החולים והמחלה באמצעות הבובות בבית - יש לה ערכת רופא והיא מטפלת בהן והרבה מהתסכול והטראומה שהיא חוותה יוצאים שם. בעיקר יוצא עניין השליטה שהיא איבדה בבית החולים.
כרגע אנחנו תוהים לגבי כמה דברים:
1. עד כמה לדובב אותה להמשיך לעבד את מה שהיה בבית החולים?
2. האם לתת לה תחושה של גיבורה לאור כל הדברים שעברו עליה או לא.
3. היא אומרת כבר כמה פעמים שהיא לא אוהבת את הגן. היא גם אמרה פעם אחת שהיא לא רוצה לחזור אליו אבל עכשיו יש לזה תחושה אמיתית יותר. היא מדברת על חברים שהיא תשמח לראות לעומת כאלו שהיא לא מעוניינת לפגוש והיא אומרה שהיא אוהבת את הגננות אבל באופן עקבי היא אומרת שהיא לא אוהבת את הגן. איך כדאי להתייחס לזה?
4. עדין אנחנו לא בטוחים כמה זמן היא תשאר בבית - האם כדאי לבקר איתה מדי פעם בגן?
אשמח לשמוע את דעתך על נקודות אלו ובכלל.
   מחלה ואישפוזנורית גולדמן 23:17 12/12/2008
לי שלום,
באופן כללי אני יכולה לכתוב שאשפוז אצל ילדים עלול לגרום להם לטראומה ולכן עיבוד החויה דרך בובות הינה דרך נהדרת כדי להתגבר על החויה הקשה.
יתכן שאם הטראומה לא תעבור תוך כשבועיים ,בדאי יהיה להגיע למטפל בילדים כדי לעזור לה להתגבר. תוכלי לפנות לאפרת או לליאנה רכזות הפניות בקבוצת שיח בטלפון:052-6405776 והן יפנו אותך למטפל מתאים.
חשוב לעודד אותה לתמוך בה וכפי שכתבת לתת לה הרגשה של גיבורה
לגבי הגן, הייתי ממליצה לערוך שיחה עם הגננת ולבדוק איתה את הנושאים.
בברכה
נורית גולדמן עובדת סוציאלית קלינית
קבוצת שיח




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו