צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  לאחר אשפוז בבית חולים...ניצנית 19:12 03/01/2009
שלום רב לכולם ותודה מראש על ההתייחסות...

בננו בן שנה ולפני שבוע בדיוק חזרנו מאשפוז של שבועיים בבית חולים. מיותר לציין שזו היתה חוויה לא נעימה לקטנצ'יק שלנו, הוא לא הרגיש טוב, בדקו אותו רופאים כל הזמן, הכאיבו לו, דקרו, מיששו, לא ישן טוב, וכולי.
מאז שחזרנו יש לנו בעיות בלילה - בהתחלה היה מוכן לאכול רק ממני ולא מאבא שלו או אף אחד אחר (את רוב הלילות בבית חולים אני עשיתי איתו, נראה לנו שבגלל זה). עכשיו זה קצת יותר טוב.
אבל הוא נאבק איתנו בשינה, לא מוכן ללכת לישון וגם כשכבר נרדם מתעורר המון פעמים, לפעמים רוצה רק ידיים.
חוץ מהאספקט הזה נראה שהכל טוב, הוא אוכל מצוין, שמח לחזור לגן, מצברוח טוב מקשקש מברבר משחק ומחייך.

רצינו עצתכם מה לעשות. אנחנו מבינים ששגרת הלילה התפוגגה וצריך ללמד אותה מחדש, אבל גם מרגישים שהוא צריך אותנו ורוצים לתת לו כמה זמן שהוא צריך לחזור לעצמו.
אנחנו חושבים שהאמון שלו בנו נפגע אחרי שהחזקנו אותו בידיים ונתנו שיכאיבו לו... :-(
מה עושים?

נשמח לעצתכם...
   לאחר אשפוז בבית חולים...נורית גולדמן 18:37 13/01/2009
ניצנית שלום,
אשפוז בבית חולים מהווה אצל ילדים רבים סוג של טראומה וחוסר אמון כלפי עולם המבוגרים,הוא איננו מבין שהבדיקות הן לטובתו והמטרה היא לגרום לו להבריא אלא חווה זאת כפגיעה בו ולכן חשוב להחזיר לו את האמון באביו כהורה ובכלל עולם המבוגרים.
בלילה כנראה שחויות הקשות עולות לו ויש לו קושי בפרידה ממבם ולכן הוא אינו מוכן לישון (אולי בגלל פחד),ולכן חשוב לעזור לו להרדם ברוגע וגם אם הוא לא מוכן לישון בזמן או מתעורר פעמים רבות בלילה ,רצוי להרגיע אותו, להחזיר לו את האמון בכם ובעולם המבוגרים ויחד איתו לעבור את הטראומה ע"י מתןזמן ואפשרות להתעורר בלילה וללגיטימציה לישון בשעות אחרות עד אשר הוא יתגבר על המשבר.
במידה ותצטרכו ייעוץ נוסף ,אשמח לענות.
בברכה

נורית גולדמן-עובדת סוציאלית קלינית
מכון שדות-יעד חן




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו