צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  אמא מוטרדת ענת 13:41 23/12/2008
שלום, בני בן 7 חודשים ויש כמה דברים המטרידים אותי לגביו.
1. הוא נרדם רק בעגלה כשאני מנדנדת אותו ולאחרונה הוא מגיב בבכי וצרחות כאשר אני מנסה להרדימו. פעם בין 19.30-20.00 היה נרדם, כעת רק ב21.00 בערך נרדם.
2. שמתי לב כי הוא התחיל "לצעוק" עליי המון ובכלל לא רק עליי. כיצד להגיב לצעקות הללו? האם זהו שלב התפתחותי ?
3. הוא תמיד היה בעייתי עם האוכל אבל לאחרונה הוא ממש מתנגד לאכול מבקבוק את הדייסה. אוכל פירות ומרק אך דייסה לא מוכן לאכול. נסיתי לשנות טעמים אך זה לא עוזר. מה עלי לעשות?
4. לעיתים אני זוכה ממנו ליחס אדיש ולחוסר התלהבות כשרואה אותי לאחר יום שלם שהיה בגן. האם זה משהו שאני עושה לא בסדר? האם זה אומר כי אין בנינו התקשרות בטוחה?
5. האם זה בסדר להרים עליו את הקול לפעמים? או תמיד צריך לדבר אליו ברוגע ונועם כי לפעמים אני די מאבדת את הסבלנות. האם זה ישפיע על ההתפתחות שלו בעתיד?
תודה על העזרה! יש לציין כי זה בני הראשון.
   אמא מוטרדתנורית גולדמן 08:24 05/01/2009
ענת שלום,
הילדים שלנו מגיבים אלינו בהתאם לקשר שאנו יוצרים איתם,למר שבנך עדיין תינוק הוא מבין וקולט את הסובבים אותו וכפי שאת למדה, יש לו כבר רצונות וטעמים משלו,לכן כדאי לנסות ולהקשיב מה הוא מבטא,אם הוא מבטא חוסר שביעות רצון כדאי לבדוק למה?האם אחרי שלא ראה אותך כל היום הוא רוצה להמשיך להיות איתך?אולי הוא לא עייף בשעות שאת מנסה
להרדימו,תינוקות ככל שהם גדלים הם ישנים פחות.
לגבי אוכל-ישנם תינוקות שכאשר הם מתחילים לאכול מרק ופירות ,הם כבר לא אוכלים יותר דייסה ולכן רצוי להתייעץ עם אחות טיפת חלב לנבי תחליפים.

בברכה
נורית גולדמן-עובדת סוציאלית קלינית
מכון שדות -יעד חן




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו