צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  זהות/בלבול מגדרי?סיון 16:56 27/12/2008
שלום,
יש לי בן כמעט בן 3 וחצי, מקסים וחברותי. אבל אני חוששת שהוא נמצא קצת בבלבול מגדרי. פחות או יותר בשנה האחרונה הוא מתעסק הרבה בלהתחפש/להיות בת. זה התחיל בזה שהיה לוקח מגבות מטבח ועושה מהם חצאית או שם על הראש כאילו יש לו שיער ואומר שהוא ילדה. הוא אינו משחק במשחקים של בנות כגון בובות אך כן מתעסק בלהיות "ילדה" ומידי פעם מסתכל על בובות בחנות. הוא אוהב את הצבעים ורוד וסגול ומאוד מאוד אוהב נעליים של בנות/נשים ואוהב לנעול את הנעליים שלי. אני מרשה לו לנעול אותן ומעבר לזה שהוא שם אותן הוא לא ממשיך את זה למשחק של בנות אלא פשוט אומר שנעליים של בנות הן יותר יפות.
בנוסף, הוא מדבר איתי על האיפור שלי, למרות שאינו מבקש שאאפר אותו. אחת לכמה זמן הוא מבקש ללבוש שמלה אך אינו מתעקש על כך.
הוא אוהב מאוד להתחפש לילדה ועושה זאת כמעט מידי יום.. במידה ונמצא ברשותו דברים הקשורים לבנות הוא יתחפש לבת וכמעט תמיד גם יקח על עצמו תפקיד נשי במשחקי תפקידים.
בימים האחרונים הוא אומר שכשהוא יהיה גדול הוא יהיה בת ואז נקנה לו נעליים של בנות בצבעים ורוד וסגול. הוא חוזר על זה כמה פעמים ואני קצת מבולבלת לגבי המשמעות של זה.
יש לציין שהוא ילד חברותי מאוד, מסתגל בקלות, הרבה חברים, נהנה לשחק עם בנים, להשתולל וכו'.
אם אין דברים של בנות בשטח הוא ישחק בדברים אחרים, משחק כדורגל, רוכב על אופניים ויודע להעסיק את עצמו בצורה מדהימה, יש לו עולם פנימי מאוד עשיר. אבל ברגע שיש בסביבה דברים של בנות הוא ישחק בזה ויתחפש לבת. אנחנו מאוד זורמים איתו ומאפשרים לו, מידי פעם אני מנסה לנחליף איתו תפקידים במשחקי התפקידים והוא מוכן אבל בהחלט מעדיף להיות בתפקיד הנשי. בנוסף, אני אומרת לו שאפשר להתחפש ולהיות בכאילו למה שרוצים והוא יודע להגיד לי שהוא מתחפש בכאילו וכאשר מוריד את התחפושת הוא אומר שהוא ילד..
אני מאוד מבולבלת לגבי העיסוק הרב שלו בדברים של בנות וברצון שלו להיות בת.. מה זה אומר? האם צריך לעשות משהו? האם זה מעיד על משהו?

אשמח לעצתכם. תודה
   זהות/בלבול מגדרי?נורית גולדמן 08:44 05/01/2009
סיון שלום,
ילדים קטנים ,עדיין אינם מבינים את משמעות ההבדלים בין בנים ובנות,פעמים רבות הנושאים שמעניינים אותם הם משותפים,
המשחקים בבובות ובמכוניות מעניינים גם את הבנים וגם את הבנות וחשוב לתת להם להתנסות בשני סוגי המשחקים.
מפנייתך, נשמע שבנך מאוד עסוק מאוד ברצונו להיות בת ,
האם יש בבית דמות גברית שיכולה לחזק את החלקים הגבריים ושענה יוכל להזדהות כמו:להשתולל איתו? לקחת אותו למוסך ולהראות לו כיצד מתקנים מכוניות?לשחק איתו כדור רגל וכו...

רצוי להתחיל לפתח אצלו את החלק הגברי,כדי שילמד להזדהות עם החלקים האלו יותר מאשר עם החלקים הנשיים שלו.
בברכה
נורית גולדמן-עובדת סוציאלית קלינית
מכון-שדות יעד חן




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו