צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  תינוקת בת 11 חודשים שלא מוכנה שנשכיב אותה במיטהמאיה 22:45 14/01/2009
היי, אני אמא לשתיילדים ילד בן שלוש פלוס ותינוקת בת 11 חודשים .
לאחרונה התינוקת שלי מסרבת שנשכיב אותה בערב במיטה לישון , ברגע שמשכיבים אותה היא מתחילה במסע של בכי שמתגבר מרגע לרגע עד שמגיעים למצב שהיא מתחילה להקיא.
ניסיתי כבר את כל הדרכים להרגיע אותה (ללטף ולהסביר לה שאמא נמצאת כאן , להרים אותה לתת לה חיבוק ואז להחזיר אותה למיטה ועוד...) אבל כל זה לא עוזר ולבסוף אני או בעלי מרדימים אותה בידיים.
ובנוסף בעיקבות זה גם הבן שלי מנצל את המצב( ישנים באותו החדר) ויושב איתנו בסלון עד שהם נרדמים .
מה ניתן לעשות כדי לעבור את הערבים האלא בשלום?
   תינוקת בת 11 חודש...נורית גולדמן 11:35 23/01/2009
מאיה שלום,
ישנם ילדים שהמעבר מהשלב הראשוני בו הם מחוברים לאמא הנקרא השלב הסמביוטי לשלב הבא:התקרבות והתרחקות מאוד קשה להם והם מבטאים זאת בקושי להפרד בלילה מכיוון שבלילה עולים חששות ופחדים.
ולכן הייתי מציעה לךלהשכיב את התינוקת במיטתה ולהמשיך לעשות כפי שעשית עד כה כלאמר:לתת לה הרגשה שאת איתה ללטף אותה להחזיק לה את היד,לתת לה משהו רך לחבק אותו וגם אם היא מקיאה להחליף לה את הבגדים ולא להתרגש מכך כי גם תינוקות מבינים שאנו בלחץ ויכולים לנצל זאת לטובתם. במשך הזמן היא תלמד להרדם במיטתה וכמובן להחזיר גם את הבן למיטתו, כי הוא גם רותה להיות כמוה ולקבל את אותה תשומת לב.

בברכה
נורית גולדמן-עובדת סוציאלית קלינית
מכון שדות-יעד חן




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו