צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  נסיגה בגמילהשרית 12:14 25/01/2009
שלום רב! ביתי בת שנתיים וחצי וגמולה מזה כתשעה חודשים ביום ,הגמילה הגיעה ממנה והיא נגמלה די מהר וללא הרבה פיספוסים,בלילה ובשנת צהריים היא עדיין עם חיתול וקמה תמיד רטובה.
בחודש וחצי האחרונים היא החלה לפספס לא מעט במשך היום ,היא פשוט לא מבקשת ללכת לשירותים וכמעט תמיד אם לא לוקחים אותה יש לה כתם קטן של שתן בתחתונים ולעיתים אף בורח לה לגמרי בעיקר בגן. קקי ברח לה בשבוע האחרון פעמיים ופעמיים היא עשתה לאחר ששמו לה חיתול.חשוב להגיד כי נולדה לה אחות לפני שמונה חודשים ונראה כי הפיספוסים החלו כשאחותה התחילה להיות מתוקה ולמשוך תשומת לב (זוחלת ,צוחקת וכו') ניסיתי לעבוד איתה בשיטת הפיפי פרס והמון חיזוקים חיוביים בבית ובגן וכמובן שגם כעסתי למרות שאני יודעת שזו לא הדרך.
מה עליי לעשות זה מתסכל אותי מאוד האם להחזיר את החיתול?לא נראה לי שזו הדרך וכי זה רק יפגע בה ולכן לא עשיתי זאת עד היום מה כן אפשר לעשות ?באיזו דרך להתמודד עם זה?
אציין גם כי היא מתנגדת ללכת לשירותים או אומרת שהיא כבר עשתה או שאין לה במיוחד בגן בבית היא מראה פחות התנגדות ,בגן היא אפילו הלכה לשירותים סגרה את הדלת יצאה ואמרה שעשתה ,הן לא בדקו אם אכן היא עשתה ולאחר כמה זמן ברח לה במכנסיים.לעיתים נראה כי היא עסוקה מידיי במשחק ולא בא לה ללכת לשירותים ולפעמים נראה כי היא פשוט לא מרגישה שברח לה למרות שאם באים לבדוק היא יודעת שהיא הרטיבה.
אני באמת לא מבינה ואובדת עצות אנחנו ממש כמו בגמילה מחדש רק שהפעם זה קשה יותר עם הרבה יותר פיספוסים והתנגדות מצדה.
בתודה מראש שרית
   נסיגה בגמילה נורית גולדמן 21:55 07/02/2009
שרית שלום,
פעמים רבות יליפ מתחילים בתהליך גמילה ואז יש רגרסיה כתוצאה מבעיה פיזית או רגשית כמו:קור, הולדת אח, וכו...
אני ממליצה לך להיות סבלנית כלפיה, להמשיך לתת לה חיזוקים חיובים כאשר היא מצליחה לעשות פיפי בשירותים ולא לכעוס כאשר היא מפספסת את הפיפי.לגבי הקקי חשוב להרגיל אותה לעשות אותו בשעות קבועות ואז לשבת לידה להקריא לה סיפור או לשיר ביחד שיר,רק לאחר שהיא נגמלת לגמרי ביום להתחיל בגמילת לילה.

בהצלחה
נורית גולדמן-עובדת סוציאלית קלינית
מכון שדות יעד חן




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו