צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  התנהגות אלימה - פעוט בן כמעט שנתייםכרגע אנונימית 23:18 11/10/2009
שלום לכן, אנסה להעביר כמה יותר פרטים רלוונטים למקרה על מנת שתוכלי לקבל את התמונה השלמה:
בני בן כמעט שנתיים, יש לי בת בכורה בת 4. מאז שבני היה בן שנה, ביתי הפגינה כלפיו אלימות פיזית. כמובן שהגבנו לכל התנהגות כזו (ללא ענישה אף פעם וכעס- כמה שאפשר). מאז הוא סיגל לעצמו התנהגויות אלימות כלפי אלו שלא מגיבים אליהם. זאת אומרת - כלפי אחותו הוא כמעט אף פעם לא ייזום אלימות (אך כמובן יחזיר לה..והיא עדין לעיתים מתנהגת כלפיו באלימות), אך תמיד שהוא ניצב מול ילד (קטן כגדול) הוא יבחן את תגובתיו לנגיעות קלות ואם יראה שהוא אינו מגיב או אז - יתחילו ההצקות והדחיפות.
גם היום כמובן שאנו מגיבים או מרחיקים או שמדברים במקום על המקרה. לאחרונה הוא נכנס לגן פעם ראשונה עם קבוצה מאוד קטנה של ילדים בגילו (4 ילדים) וצוות מקשיב, אמפתי ונפלא. גם הם כמובן עדות להתנהגותו האלימה הקבועה כלפי כל הילדים בגן (שכנראה אף אחד מהם לא "מחזיר" לו).
יש לציין שהילד מאושר תמידי, מפותח מוטורי מעל לממוצע, בלי שום בעיות חריגות, ילד נפלא, יפייפיה ואהוב בלי סוף ללא חסך בנוכחות הורים בחייו. מאוד אוהב את הבריות והחברה.
מנסה כרגע לטפל בו באמצעות רפואה משלימה.
המלצותיכן בבקשה.
   התנהגות אלימהנורית גולדמן 10:25 07/11/2009
שלום,
ילדים בגילו של בנך מנסים לבדוק את הגבולות:מותר ואסור.
הוא מכנראה מנסה להשיג תשומת לב ע"י הצקות ונגיעות ולכן,
חשוב ללמד אותו דרכים אחרות כדי ליצור קשר עם ילדים ולתת לו כלים מתאימים כדי שיוכל לעשות זאת לדוגמא: הזמנה למשחק משותף וכו...כמו כן חשוב ללמד אותו שאלימות זה דבר כואב ולא נעים לחברים ולכן הוא לא יכול להיות אלים כלפיהם,אלא לנסות ליצור איתם קשר בדרכים אחרות
בברכה
נורית גולדמן-עובדת סוציאלית קלינית
מכון שדות יעד חן




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו