צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  אלימות אצל בני שנה וחציטל 08:15 24/07/2007
אני אמא לתאומים בני שנה וחצי.
אני עדיין איתם בבית.
ולאחרונה אני מאד מתקשה איתם.בעיקר כי יש לשניהם המון פרצי אלימות שאני מתקשה להתמודד איתם.
תאום א', ילד רגוע בדרך כלל, התחיל לפני קצת יותר מחודשיים עם התקפי זעם.כשמשהו לא מוצא חן בעיניו הוא פשוט צורח ובועט, לפעמים משתטח על הרצפה , לפעמים פשוט נלחם איתי, מרביץ ובועט.מכיוון שהוא ילד עם המון כח פיזי , מעבר לזה שאני לגמרי לא יודעת איך להגיב , אני ממש פוחדת לפעמים שהוא יפצע.

תאום ב' , ילד הרבה יותר אנרגטי.הוא התחיל לפני גם חדשיים –שלשה לנשוך.בהתחלה היה נדמה לי שככה הוא מחפה על זה שאח שלו חזק ממנו יותר פיזית.אבל אחר כך הוא התחיל לנשוך כל הזמן וגם אותי.אני חוזרת שוב ושוב על "אנחנו לא נושכים""זה לא נעים" וכו' אבל זה ממש ממש לא עוזר.

הם שניהם מתעלמים ממני לחלוטין כשאני אני אומרת "לא" ו"אסור".בהתחלה הנחתי שהם לא מבינים.כעט אני משוכנעת שהם מבינים ופשוט לא מקשיבים .יותר מזה, אני רואה שהם הופכים את זה למשחק ופשוט צוחקים.

אני כבר די נואשת האמת.
ומאד מפחדת שיקחו את ההתנהגות האלימה איתם לגן.ובכלל.

מה גם שכל ההתנהלות הפכה לא נעימה איתם במהלך היום –אני כל היום עסוקה בלהפריד בניהם – מאד השתדלתי לא להתערב, אבל זה מהר מאד מגיע לידי נשיכות ומשיכות בשערות לאחרונה אפילו התחילו לצבוט ממש חזק-אני לא יודעת מאיפה הם למדו את כל האלימות הזאת וזה נורא.

אשמח לכל עצה שתוכלו לתת לי .

סליחה על האורך-ותודה מראש.
   בני שנה וחציענבל 18:32 24/07/2007
שלום טל.

התיאור שלך מתאים בהחלט לשלב ההתפתחותי הנורמלי בגילם. לא מדובר באלימות נלמדת, אלא בתוקפנות מולדת (לכל אדם יש דחף תוקפני), שבגילאים של בנייך מתבטאת בנשיכות, משיכות שיער וכד'. כמו כן מאוד אופייני לגיל זה שהילדים מתחילים לבדוק גבולות- וכאשר הם נתקלים בגבול שהסביבה מציבה הם מגיבים "בהתקפת זעם".
אין לך מה לדאוג- פשוט להמשיך בתגובה שעוצרת אותם, מפרידה ביניהם (וכשהמכה מופנית אלייך- מזיזה את הילד ממך)- ובליווי אמירה תקיפה (אך לא כועסת) שאסור לנשוך/להרביץ. באופן דומה- גם אם הילד פוגע בעצמו- עוצרים אותו ואומרים שאסור.
ועוד נקודה- בגילם עוד אין מקום לצפות שהם "יסתדרו לבד" וזה בהחלט תפקידך להפריד ביניהם כאשר הם פוגעים פיזית זה בזה.
   שכחתי לרשום את שמיענבל 18:36 24/07/2007
טל-
התגובה הקודמת היא ממני- שכחתי להוסיף את שמי למטה.

בברכה,
ענבל צור שולשטין
(M.A.) פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il
   ענבל מודה לך מאד על תשובתך (ומתצלת על הכפילות לא שמתי לב).טל 11:02 25/07/2007




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו