צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  הכנסת הפעוט למסגרת פעוטוןדנית 16:34 04/08/2007
שלום רב,

בני בן שנה ו-10 חודשים. מגיל 8 חודשים עד היום היה עם מטפלת אצלי בבית.

כיום אני מתלבטת אם להכניסו לפעוטון כדי שיהיה עם ילדים נוספים.

מצאתי פעוטון דרך חברים שהילדה שלהם שם. המקום והגננת מצאו חן בעיניי מהרבה בחינות: בטחון, אהבה, כיף, מקצועיות של הגננת שהנה עקבית מאוד דבר שמתבטא בהתנהגות הילדים שנראה שאוהבים אותה מאוד. ביליתי בגן יומיים ואף ביום השלישי בני נשאר שם לכמה שעות לבד ואף נרדם ונראה שהכול בסדר.



הדבר היחידי שמטריד אותי הוא שאוכלוסיית הפעוטות שם (4 פעוטות כולל בני) הם בגילאי שנה (10 חודשים פחות מבני).

הדבר מטריד אותי בשני מישורים:

1. סדר עדיפות בטיפול - ממקרה שצפיתי בו ראיתי שהגננת האכילה את הפעוט הקטן ביותר בן 10 חודשים מאחר והוא בכה והראה סימני עייפות (בדר"כ כולם אוכלים בשעה קבועה יחד) והפעוט הגדול ביותר (בן שנתיים, אך הוא עוזב) נגש ואמר לה שגם הוא רוצה, והיא ענתה לו שיחכה שתסיים להאכיל את הפעוט בן ה-10 חודשים. הוא בכה 10 דקות והתחנן והיא כל הזמן אמרה לו, סבלנות, קודם הוא כי הוא הכי קטן.

מאחר ובני שנה הבאה יהיה הגדול ביותר יש לי את החשש שהוא תמיד יקבל עדיפות אחרונה כאשר הגננת תתקל במצב בו היא צריכה לבחור בן טיפול בקטן או בו. דיברתי איתה על כך והיא אמרה שכמובן שקודם צריך לדאוג לאוכל לקטן אבל שנה הבאה כבר כולם ידעו ללכת ויהיו עצמאיים יותר. מטריד אותי שבמקום שבני ילמד סבלנות הוא ילמד שהוא בסדר עדיפות נמוך.



2. התפתחות - האם מבחינה התפתחותית זה יכול להשפיע? החל מגמילה מחיתולים שבני יעבור מתישהו ואז יגיע לגן ויראה שכל הסובבים אותו עדיין עם חיתולים ועד לרכישת אוצר מילים ויכולות נוספות.



עלי לציין שבני יהיה בפעוטון במידה ואחליט להכניסו 3-4 ימים בשבוע 6-7 שעות כל פעם בלבד.

מה דעתך?

תודה

דנית
   הכנסה לפעוטוןענבל 21:29 05/08/2007
שלום דנית.

בחירת פעוטון היא עניין מורכב, גם כי ישנם היבטים רבים שנרצה לשים לב אליהם, וגם כי הנושא טעון רגשית, מכיוון שהוא קשור בפרידה הראשונה של הילד מההורים- ולהיפך.

לכן זה חשוב וטוב שעשית בירור מקיף, בדקת והתרשמת.
יחד עם זאת, כמו בכל דבר בחיים, זה קשה (או בלתי אפשרי) למצוא משהו מושלם. סביר להניח שבכל פעוטון שתבקרי בו- תמצאי הן יתרונות והן חסרונות.
בסך הכל מהתיאור שלך נשמע שבפעוטון המדובר הדברים החשובים ביותר הם בצד של היתרונות (היחס של הגננת, החום, המקצועיות...). אז נכון שהיה עדיף עם בנוסף ליתרונות אלו גם היו ילדים נוספים בגילו של בנך- כי בגילאים הצעירים ההתפתחות מאוד מהירה, ואז הבדל של שנה הוא אכן מורגש מבחינת השלב ההתפתחותי. כך שאם תמצאי פעוטון שיהיו לו את כל היתרונות שציינת, וגם ילדים בגיל של בנך- זה באמת יכול להיות עדיף עבורו. אך בהנחה שלא מצאת פעוטון כזה- עדיין נשמע שהפעוטון שחשבת עליו הוא בהחלט מסגרת טובה ומתאימה, גם אם לא מושלמת.

לגבי ההתפתחות: להיות עם ילדים צעירים לא יעכב את ההתפתחות של בנך, אם כי זה נכון שלהיות עם ילדים בוגרים עשוי לפעמים "למשוך" כלפי מעלה. בכל אופן- הוא לא יפסיד שום דבר, ובסופו של דבר יעבור את כל שלבי ההתפתחות.
זכרי שההתפתחות נקבעת בראש ובראשונה ע"י בשלות פנימית, והסביבה צריכה בעיקר לא להפריע לתהליך הטבעי. מה שיקבע למשל את תהליך הגמילה מטיטולים של בנך זה הבשלות שלו עצמו, ושהסביבה (הבוגרת) תבנה את התהליך באופן חיובי ונכון, ולא העובדה שילדים אחרים עדיין לא נגמלו.

מבחינת סדרי העדיפויות בטיפול: לגבי הדוגמה שנתת- זה באמת לא נורא, ואפילו נכון התפתחותית, שילד בן שנתיים כבר יוכל ללמוד שהוא יכול לחכות כמה דקות מרגע שהכריז שהוא רעב ועד שהאוכל מגיע (זו דחיית סיפוקים מותאמת לגיל).
וכללית לגבי התחושה של האחרון בעדיפות- דברי שוב עם הגננת, ותחשבו ביחד באילו תחומים היא תוכל לתת לו תשומת לב מיוחדת המתאימה לגילו, ולהדגיש בפניו "יתרונות" שיש לו כבוגר הפעוטון.

בברכה ובהצלחה,

ענבל צור שולשטין
(M.A.) פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו