צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  התעוררויות מרובות בלילהקטיה 10:04 04/08/2007
בני בן 6 חודשים. לאחרונה התחיל להתעורר בלילה בערך עד 5 פעמים ויונק 45 דקות עד שעה. זה לא היה כך כאשר היה בן 3-4 חודשים. אז הוא היה ישן לילה שלם בלי להתעורר, 7 שעות רצוף.
כמו כן הוא לא מוכן להרדם לבד אלא רק בידיים.וקורה שכאשר נרדם ואני שמה אותו במיטה הוא מתעורר שוב ובוכה. מה ניתן לעשות?

תודה מראש
   התעוררויות מרובותענבל 21:58 05/08/2007
שלום קטיה.

לגבי השאלה הראשונה- אם זה רק בימים האחרונים, יתכן שיש לו פשוט "קפיצת גדילה" והוא צריך יותר מזון.
אך אם התופעה נמשכת כבר מעל שבוע- זה נשמע יותר כשינוי התנהגותי, ולא מתוך צורך פיזיולוגי. במקרה זה מה שכדאי לעשות זה לא לתת לו אוטומטית לינוק, אלא להרגיל אותו להרדם בדרכים אחרות (מיים, מוצץ, חיבוק וכו'), ולתת לינוק רק אם עבר כבר זמן סביר מאז ההנקה הקודמת .

לגבי ההרדמות לבד- מה שתיארת זה שלב שיש אצל תינוקות רבים, והתהליך שבו ההורים והתינוק ביחד לומדים ומלמדים זה את זה מה עוזר לתינוק להרדם הוא תהליך ארוך, וצריך סבלנות. כמו כן צריך גם סובלנות לכך שבתוך התהליך יהיו גם רגעים של בכי מצידו, וזה בסדר.
מה שיכול לעזור זה לזכור שבסופו של דבר התינוק צריך ללמוד להרדם לבד, וזו "אחריות" שלו להרדם, גם אם אתם כהורים נמצאים שם כדי לסייע. כזוכרים את הרעיון הזה- מעבירים מסר (לא מילולי) יותר נכון לתינוק, מאשר הורים שחושבים שזה אחריותם שהתינוק יירדם.

בברכה,

ענבל צור שולשטין
(M.A.) פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו