צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  שינה, בת 7 חודשיםתמי 08:03 05/08/2007
שלום
כתבתי את השאלה בפורום ילדים, רק אח"כ ראיתי שיש פורום תינוקות, מקווה שזה בסדר.
בתי בת כמעט 7 חודשים ותמיד היה לה קושי להרדם. כשהיא מתחילה להיות עייפה אני לוקחת אותה לידיים, מנדנדת, אחרי כמה זמן היא מתחילה להיות עצבנית ואני הולכת איתה הלוך חזור בבית, לפעמים לוקחת אותה החוצה, בעגלה היא לרוב לא נרדמת גם, עד שהיא בסוף מתעייפת ונרדמת או על הידיים או כשאני מעבירה אותה למיטה. במקרים קשים נתתי לה ציצי, אבל זה רק בסוף בסוף, כשהיא כבר ממש עייפה, אחרת פשוט תוכל ולא תרדם. ניסיתי מוצץ, חיתול בד, דובי - כלום לא עוזר. לאחרונה זה מגיע עד היסטריה ורעד אם לא לוקחים אותה לכל מיני מקומות להשיח את דעתה מהבכי. צריך להרדים אותה 4 פעמים ביום, שעה בממוצע. זה אומר שלפחות 4 שעות ביום אני מבלה במאבקים וזה קשה. השיטה היחידה שעובדת בלי בכי בכלל זה על הנדנדה בפרק, אבל אני לא יכולה לסחוב אותה לשם כל פעם. בנוסף הורדתי הנקות ביום, היא כבר אוכלת מוצקים, כי עוד מעט היא תשאר עם מטפלת, ולא תוכל לישון עם ציצי. שטות 5 דקות ודומות גם לא נראות לי טובות וגם לא יפתרו לי את הבעיה, כי הבעיה לא שהיא לא נרדמת במיטה, אלא שהיא לא נרדמת בכלל ולא יודעת להרגע.
אודה מאד על עצה.
   בת 7 חודשיםענבל 22:06 05/08/2007
שלום תמי.

חשוב כאן להבין האם הבעיה היא רק סביב ההרדמות, או שזה חלק מדפוס כללי יותר של אי שקט וקושי להגיע למצב רגוע (כפי שאולי נרמז מדברייך).

אם זה רק לגבי הרדמות- אז סביר ביותר להניח שזה רק עניין של רכישת הרגלים נכונים, והיא התרגלה כבר לראות את ההרדמה כאחריות בלעדית של ההורים ולא שלה, וצריך כעת להרגילה למשהו חדש. (ראי בעניין זה גם את תשובתי לשאלה מלמטה של קטיה).

אבל אם מדובר באי שקט כללי יותר, וקושי רב להרגע במצבים שונים במהלך היום, אז יתכן שיש קושי כללי בוויסות של מצבים גופניים ו/או פיזיים. במקרה כזה כדאי להתייעץ עם רופא התפתחותי. יתכן למשל שיש לה קושי בוויסות התחושתי שגורם לכל אי השקט, ויש לכך טיפול יעיל שנקרא "דיאטה סנסורית" (לא קשור לדיאטה של המזון). *דרך אגב- גם הצורך בנדנוד חזק על הנדנדה יכול לפעמים לבוא מתוך קושי בוויסות תחושתי.

בברכה,

ענבל צור שולשטין
(M.A.) פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il
   שאלת המשךתמי 06:42 06/08/2007
תודה רבה על ההתיחסות, וכן, הבעיה היא רק עם ההרדמה ולא דברים אחרים. כמו שאמרת כ"כ נכון, היא מרגישה שאני צריכה לדאוג להרדים אותה. בשלבי ההרדמות האחרונים התחילה לפעמים לקחת מוצץ או להרדם איתי בחיבוק על המיטה שלי, כמו כן בלילה ישנה איתי. אמרת שצריך להקנות הרגלי שינה. אבל איזה? לנדנד קצת ואז לשים במיטה? לא לנדנד בכלל? מוצץ? דובי? אני תמיד שמה לה מוסיקה רגועה, אבל זה לא נראה עוזר כ"כ. היא תינוקת מאד פעלתנית וסקרנית, מפותחת וגדולה בגוף לגילה.
תודה רבה
   לשאלת ההמשךענבל 10:12 07/08/2007
הי תמי.

ראיתי שבנתיים דנה הדר-מורט ענתה לשאלה דומה מאוד לשאלת ההמשך שלך- וזו השאלה של "אמא מאושרת" מתאריך 6.8 . התשובה של דנה מפרטת ומבהירה לגבי הקניית הרגלי השינה.
לגבי אופן בחירת אמצעי ההרגעה הספציפיים (חיבוק, נדנוד, מוצץ וכו')- אין מתכון ספציפי שניתן לדעת מראש מה יעבוד עם כל ילד, אלא בודקים ומנסים, והאמצעים שתבחרי צריכים להתאים גם לבתך וגם לך.
ושוב אני מזכירה את חשיבות המסר הלא מילולי, המועבר דרך כוונת ההורה, שהאחריות להרדמות בסופו של דבר היא על הילד/ה, ויש לתינוקת באופן טבעי את היכולת ללמוד להרדם- צריך רק לתמוך בה ולא לקחת ממנה את האחריות ואת האמון שלך בכך שהיא מסוגלת ותלמד לעשות זאת.
וסבלנות, סבלנות, סבלנות... בסוף זה יקרה.

בברכה,

ענבל צור שולשטין
(M.A.) פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו