צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  אחרי 3 הודעות שנשאלו כאן בנושא שינה של תינוקות..אמא מאושרת 14:47 06/08/2007
איך בכל זאת נכון להרדים תינוק, כדי להעביר את אחריות ההירדמות אליו?
   איך בכל זאת נכון להרדים תינוק, כדי להעביר את אחריות ההרדמות אליודנה הדר-מורט 16:20 06/08/2007
שלום לך,

תינוקות וילדים רבים מתקשים במעבר בין מצב עירות לשינה, ובדרך כלל, כאשר קשה לתינוק להירדם בכוחות עצמו, והוא מעל גיל חצי שנה לערך, אנו מתחילים לסגל הרגלי שינה חדשים. זוהי דרך לא קלה, דורשת התמדה ואורך רוח, אך בסופו של דבר היא פועלת לטובת כל הצדדים.הייתי ממליצה בתור התחלה לעבור למצב של "לקראת שינה" - מצב קבוע בו יוצרים אווירת שינה, כשעה לערך לפני השינה עצמה. בזמן זה עמעמו את האורות בבית, הפחיתו מהרעש, והתחילו לשדר לבנכם כי זה הזמן ללכת לישון. גם אמבטיה תורמת כהכנה למצב שקט ורגוע יותר. בהמשך השכיבי את בנך במיטתו, תוך שאת עומדת ומלטפת אותו, שרה לו שיר ומרגיעה, ואפשר שאומרת משפט קצר וחוזר על עצמו כמו "זמן לישון עכשיו". כדי לקחת את העניינים צעד אחד ומשמעותי קדימה, תוכלי לצאת לזמן קצר (לא לחמש דקות...) ולשוב בזמן הנכון לפי תחושתך האישית- אפילו כעבור שניות ספורות. שוב ללטף, להגיד "אמא פה אבל עכשיו ישנים", והעיקר לשדר כי את באמת מתכוונת לכך שכעת עליו להירדם. דרושה המון סבלנות וגם אומץ לדעת שגם אם מעורב בכי, זהו חלק בלתי נפרד מהתהליך.
מוצץ, בקבוק מים, בובה וכדומה, כולם מתפקדים כאמצעי הרגעה עצמית ועשויים גם הם לקדם את ההרדמות העצמית.
כשזה נוגע להרגלי שינה של ילדים אין כל כך "דרך נכונה" אלא איזושהי הסתגלות לדרך שמרגישה הכי נכון לך ולבנך. נסי ליישם את הרעיונות בדרך שנראית לך הכי מתאימה עבורכם.
לילה טוב!


בברכה,
דנה הדר- מורט
(M.S.W) עו"ס
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו