צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  גם תלות קשה בהנקהאירית 00:19 10/08/2007
שלום בני בן השנה וארבעה חודשים עדיין יונק בעיקר בלילה הוא מצליח להרדם בלילה רק עם ציצי (במהלך היום עם הסבתא אצלה בבית יש קושי קל להרדם אבל הוא מצליח לבצע זאת).
חשוב לציין שהוא ישן איתנו במיטה , לא מתוך אידיאלוגיה פשוט בגיל חמישה חודשים הוא עבר אלינו למיטה ומאז הוא לא מכיר דבר אחר.
הוא מתעורר כל שעה וחצי במהלך הלילה יונק וחוזר לישון .
רציתי לדעת איזה אפשרויות יש ומה עלי לעשות כדי להפסיק הרגל זה .
תודה מראש אירית
   תלות בהנקה ר. 11:29 10/08/2007
לדעתי , קודם כל את חייבת להעביר אותו למיטה שלו כי בגלל הקירבה אלייך הוא מתעורר הרבה לינוק . אני גם ממליצה לך לקרוא את הספר "לישון בלי לבכות " של אליזבת פנטלי.

אצלי , טפו טפו טפו , יש שיפור ביומיים האחרונים - החלטתי להפריד לו בין האכילה לבין ההירדמות , כלומר לדאוג שיהיה שבע כשהולך לישון , גם אם זה ע"י הנקה , אבל שההירדמות תיעשה בצורה אחרת - למשל בידיים / בעגלה / במיטה שלו כשאני לידו ומלטפת אותו וכו' . בינתיים זה עובד .
כבר הייתי נורא מיואשת ומדוכאת מהמצב הזה שהוא תלוי רק בי ואין לי חיים .

תנסי גם , ואל תיבהלי מקצת בכי ..
בהצלחה.
   תלות בהנקהענבל 20:56 12/08/2007
שלום אירית.

בנושאים רבים של חינוך אני בעד הדרגתיות. אך במקרה המסוים הזה- בגלל גילו של הילד, ותכיפות ההנקות, נראה לי שנסיון להדרגתיות רק יבלבל אותו. הוא הרי לא יודע כמה זמן חלף מהפעם הקודמת שהוא ינק.
חשוב קודם כל שתבררי עם עצמך האם אם את שלמה עם כך שמספיק לך עם ההנקה בלילה. לפעמים חלק מהקושי בהורדת כמות ההנקות הוא כי האמא עצמה- בין אם במודע ובין אם שלא במודע- עדיין לא השלימה לחלוטין עם הצעד, שיש בו משום צעד נוסף ב"פרידה" בינה לבין התינוק, שהולך וגדל והופך פחות תלוי בה.

אם וכאשר תרגישי שלמה ובשלה לכך לגמרי- אני מציעה לעבור לגמרי מהנקה בלילה- לבקבוק. יש להקדים לכך מספר ימים בהם תחזרי ותאמרי לבנך שבעוד כמה לילות הוא כבר לא ינק מהציצי בלילה אלא ישתה מבקבוק (למרות גילו הצעיר- הוא יקלוט ויבין משהו מהכוונה שבדברים, וזה יכין אותו לשינוי).
ובערב שבו תעשי את השינוי עצמו- יש לחזור על ההסבר, ולומר שזה יתחיל מהלילה, ולהראות לו איפה הבקבוק יהיה מונח, וכד' (לשתף אותו במה שצפוי).

המעבר דרך שלב של בקבוק אינו הכרחי אמנם (זה לא נחוץ בגילו מבחינה תזונתית), אך זה יעזור לך להיות שקטה שאין כאן עניין של רעב. (אם הוא רעב- אז יש לו פתרון של בקבוק, ואם אינו רוצה בו הרי שזה מתוך קושי להתרגל לשינוי, ולא בגלל רעב).

בברכה,

ענבל צור שולשטין
(M.A.) פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו