צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  התעוררות בלילהאמיר 00:54 09/08/2007
ביתנו בת שנה ועדיין מתעוררת פעמים מרובות בלילה. היא נעמדת במיטה ומתחילה לבכות. אם אנו לא ניגשים היא בוכה בצרחות ושיעולים. אנו נכנסים אחרי שהיא בוכה כמה דקות, משכיבים חזרה (בלי להוציא מהמיטה) ועומדים לצידה מעט. לפעמים זה עובד והיא ממשיכה לישון אך בדרך כלל היא קולטת שיצאנו או אם יש רעש קטן היא מתעוררת והסיפור מתחיל שוב. לפעמים זה נימשך שעות ואז בנוסף היא מתעוררת מוקדם בבוקר, 4.30 5.00 רק לפעמים זה 6.30.אנו לא כל כך רוצים להשתמש בשיטה של לתת לה לבכות עד אינסוף וגם לא ממש רוצים שתישן איתנו במיטה, למרות שבזמן האחרון נכנענו והבנו אותה למיטה.
תודה,
אבא עייף
   התעוררות בלילהדנה הדר-מורט 18:04 12/08/2007
אמיר שלום
רכישת הרגלי שינה היא תהליך ארוך הדורש סבלנות רבה ומדבריך עולה כי הגיע הזמן לישמו.לא ציינת כיצד ביתך נרדמת- האם היא נרדמת במיטתה, האם ההרדמה לוקחת זמן וכו'. חשוב כי מלכתחילה תירדם במיטתה, כך מאוחר יותר בלילה כשהיא מתעוררת היא כבר מורגלת לכך שתהליך ההרדמות מתרחש במיטה ולא על הידיים. השקיעו מספר ימים בביסוס הרגלי שינה חדשים. כאשר היא מתעוררת באמצע הלילה, גשו אליה, אל תניחו לה לבכות, אבל גם אל תוציאו מהמיטה. תוכלו להציע לה בקבוק מים, מוצץ או חפץ מסוים שהיא אוהבת ועשוי לתפקד כחפץ שיעזור לה להירדם. לטפו אותה מעט וחזרו על משפט קצר ומרגיע נוסח "אבא כאן, אבל עכשיו ישנים". לאחר זמן מה עזבו את החדר. סביר להניח שהיא לא ממש תצא מגידרה מהענין- תתחיל לבכות ולבטא תסכול. המתינו מספר שניות-דקות ולפי הצורך חזרו שוב. לטפו. הרגיעו. חזרו על המשפט. צאו. וחוזר חלילה. בדרך זו תאפשרו לה ללמוד להירדם בכוחות עצמה. העקביות חשובה מאוד מאוד- מספיק שנכנעתם מעט והבאתם אותה למיטתכם, והיא כבר מקשרת שהבכי מביא לתוצאות נפלאות.
אלו הם קווים כלליים בלבד, וכמובן חשוב שתתאימו את האמור למה שמרגיש לכם נכון עבורכם ועבור בתכם.
אנחנו כאן אם צריך.

בברכה,
דנה הדר- מורט
(M.S.W) עו"ס
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו