צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  תלות בהנקהר. 01:27 09/08/2007
בני בן 8 חודשים , ילד מקסים ונוח חוץ מעניין אחד שמאד מקשה עלינו ( ובייחוד עליי ) - הוא יונק ( בנוסף אוכל גם מוצקים בהתאם לגילו ) , אבל הבעיה היא שהיניקה הפכה אצלו לדרך העיקרית בה הוא נירדם . לעיתים במהלך היום נרדם גם בעגלה , אבל רוב ההירדמויות שלו הן בעזרת הציצי . בעיקר קשה להרדים אותו לשנת הלילה , זה לוקח המון זמן וגם כשנירדם ואני מניחה אותו במיטה - איך שהוא מרגיש את המיטה הוא מתעורר ומתחיל לצרוח ואני צריכה שוב להרדים אותו , וחוזר חלילה. לי מאד נמאס מהסיפור הזה , אני מתוסכלת וממורמרת כי אני מרגישה כבולה ( רק בעזרתי הוא נירדם ) ולא יכולה לצאת בערבים ( וגם בעצם במשך היום . ועוד חודש אני חוזרת לעבודה והוא אמור להישאר עם מטפלת ) . יש לי גם עוד 2 ילדים שרוצים את נוכחותי בזמן ההשכבה שלהם .
יש לציין שאינו מוכן לשתות שום תחליף חלב ( ניסיתי את כולם ) .
אתמול למשל כשהיה עצבני ולא הצליח להירדם לשנת הצהריים - נתתי לו חלב שאוב שלי בבקבוק ( למרות שלא אמור היה להיות רעב ) , והוא שתה אותו , אבל עדיין לא נרדם , אלא רק בעזרת הציצי .
היום ניסיתי ליישם את השיטה שאומרים להשכיב אותו במיטה , ללטף וכו' - והוא צרח ממושכות , עד שבסוף נשברתי והוצאתי אותו .
אני גם מנסה להרגיל אותו לחפץ מעבר , אבל בינתיים זה לא "נתפס". אני אובדת עצות ומיואשת ונורא מודאגת איך מטפלת תסתדר איתו כשאחזור לעבודה.

אודה לעזרתכן ,

תודה וסליחה על האורך...
   תלות בהנקהדנה הדר-מורט 18:37 12/08/2007
ר. שלום
את מתארת מצב לא קל המשותף לאימהות ותינוקות רבים. המעבר למטפלת חיובי כאן למדי- שכן מעורר צורך הכרחי להתקדם קדימה, ומבחינת בנך- להירדם בכוחות עצמו. מצד שני- אין ממש קיצורי דרך בענין זה, והסתגלות להרגלי שינה חדשים תהיה כמעט תמיד ארוכה, לעתים מתישה ולא פשוטה. את פועלת נכון כשאת מתחילה לסגל הרגלי שינה חדשים (ראי גם תשובתי לאמיר לפניך). נסי בכל זאת ליישם זאת מספר ימים בדרך דומה לזו שכתבתי. לצד השהייה לידו בזמן שנרדם, הליטוף והאמפתיה הרבה לקושי שבמעבר בין שינה לעירות, חשוב להעביר מסר ברור שעכשיו זה זמן לישון. עם כל הקושי- עקביות עקביות ועוד עקביות.
בנוסף, נסי לתת לו את הבקבוק גם כשאת פנויה להנקה- כלומר הפחיתי באופן הדרגתי את כמות ההנקות כך שפשוט תשבי איתו עם הבקבוק, תוך כדי שדכי לו דובי או בובה רכה אחרת, לטפי אותו וכך יספוג את המגע והתחושה שלך גם ללא ההנקה. גם אבא שיתן את הבקבוק יסייע מאוד בתהליך. חלב שאוב בבקבוק הוא פתרון ביניים טוב במידה ואינו מעונין בתחליפי החלב. תוכלי כמובן גם להתייעץ בפורומים של הנקה בנושא, הן בדרך כלל בעלות נסיון רב בכל הקשור לכך.
אנחנו כאן בכל אופן לאורך הדרך במידה ואת צריכה.

בברכה,
דנה הדר- מורט
(M.S.W) עו"ס
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו