צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  התקפי זעם לילייםאביבית 04:12 16/08/2007
יש לי ילדה בת שלש מאד רגועה וחיובית
לאחרונה (שבועיים)היא מתעוררת מידי לילה בבכי הסטרי ,אינה נותנת לגשת אליה , מכה את עצמה בועטת במסגרת המיטה בועטת לעצמה ברגליים ואין שום אפשרות להרגיע אותה .
אני אפילו לא יודעת אם היא ערה או ישנה.
זה נמשך לפחות עשרים דקות שלעיתים היא נרגעת ונרדמת ולפעמים לא.
מאיפה זה בא מה עושים?
   התקפיי זעם לילייםדנה הדר-מורט 19:36 20/08/2007
אביבית שלום,
נראה כי ביתך חווה מצב הנקרא "ביעותי לילה". מהצד זה יכול להיראות מטריד ואף מבהיל- צרחות, בעיטות ובכי קורע לב, אולם למעשה ביתך ישנה כל העת וסביר כי כאשר היא מתעוררת היא אינה מודעת כלל למה שאירע במהלך הלילה. זהו מצב המתחיל בדרך כלל סביב גילה של ביתך ופוחת בהדרגה עם הזמן. למרות המראה המבהיל, מלבד להיות איתה בזמן הזה, לחבק אם אפשר ולחכות עד יעבור זעם, אין ממש דרך להפסיק את התופעה. זוהי תופעה שאינה מעידה על בעיה פיזיולוגית כלשהי, דבר שודאי מסיר חלק נכבד מהדאגה. לעתים הדבר נגרם עקב תקופה של מתח או לחץ סביב הבית, וייתכן ומתרחש יותר בימים בהם עייפים יותר מבדרך כלל. במידה והמצב מחמיר תוכלי להיוועץ עם רופא המשפחה, דרך מוכרת להתמודדות במצב שכזה תהיה לזהות מתי עומד להתרחש הביעות ולהעיר אותה עוד קודם, אולם התערבות שכזו כדאי שתיערך בתיאום עם רופא.

בברכה,
דנה הדר- מורט
(M.S.W) עו"ס
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו