צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  כיצד מלמדים פעוט בן שנתיים וקצת לשחק לבד?צילה 15:47 16/08/2007
בני בן השנתיים פלוס משחק לבד בגן ובנוכחות אביו, אך איתי, נוצר הרגל שהוא תלוי בי - לוקח אותי לקחת משחקים, או מבקש ממני להביא אותם ואנו משחקים ביחד.
מצד אחד, חשוב לי, שבמעט השעות שאנו ביחד, הוא יקבל תשומת לב אישית (ממני, ולא כמו בגן שהוא אחד מיני רבים) אך מצד שני לפעמים קשה לי להיות כל הזמן "חברת המשחקים" שלו. לפי התנהגותו, יש לו יכולת לשחק לבד (בגן, וליד אביו). נראה כי אני עושה משהו שיוצר תלות. איך אתם מציעים לי "להתרחק"? להגיש את המשחק ולשבת בצד? לגמרי לשבת בצד (אך אז הוא גורר אותי למשחקים)?

תודה

נ.ב. אם תשימו לב, העליתי שאלה לגבי שנת הלילה שלו, ונראה לי שפיתחתי אצלו תלות בי ל"הגיש" לו דברים (את הבקבוק בלילה, ואת המשחקים ביום). נראה לי שאם במשך היום אשנה קצת את התבנית, גם הלילה ישתפר.
תודה
   כיצד מלמדים פעוט בן שנתיים וקצת לשחק לבדדנה הדר-מורט 19:45 20/08/2007
צילה שלום

על פי תיאורך בנך ואת מבלים שעות מעטות ביחד, וסביר להניח כי הצורך בקרבה אלייך הוא הגורם לבנך לבקש את המשחק המשותף. היות שכך, לא יהיה זה נכון להתרחק במכוון, אלא מתוך המציאות היום יומית. לדוגמה- בהנחה ואת פנויה למשחק משותף ומעוניינת בכך- שתפי עמו פעולה ושחקי עמו בהנאה. יחד עם זאת במידה ועלייך לבצע משהו אחר באותו זמן- שיחת טלפון חשובה, סידור ענייני הבית וכדומה, או שסתם לא ממש ממש מתחשק לך לשחק, ספרי לו כי עכשיו אמא עסוקה, שעוד מעט תתפני ותוכלו להמשיך לשחק יחד. בזמן זה הציעי לו משחק כלשהו וגשי לעיסוקייך. שם המשחק (תרתי משמע) הוא זרימה בהתאם למציאות. ברגע שזה נכון- שחקי עמו, ברגע שזה לא מתאים עקב נסיבות שונות ספרי לו והמשיכי לשחק לכשתתפני. להרגיע אותו בכך שתספרי לו נמצאת שם כל הזמן, שומרת עליו ושתצטרפי אליו למשחק עוד מעט. בכל אופן הן בשל העובדה שתיארת כי הוא מסוגל לשחק לבדו, הן בשל הצורך שלו בקרבה שלך, והן בשל העובדה שהתרחקות מכוונת עשויה לגרום למתח בקשר ביניכם ואף לנזק, כדאי פשוט לזרום עם הנסיבות ולא לאלץ את עצמך לפעול בדרך מסוימת. באשר ללילה, אינני מודעת לפרטים במלואם, אך בהנחה כי הוא מצליח להירדם בכוחות עצמו באמצעות הבקבוק וכדו', זה בסדר גמור שתגישי לו את הבקבוק- שכן חשוב בכל זאת שהוא ידע שאת שם עבורו, ולקיחת הבקבוק ממך היא אחת הדרכים לדעת זאת.


בברכה,
דנה הדר- מורט
(M.S.W) עו"ס
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו