צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  שינה, צחצוח שיניים וגבולותתמי 16:42 22/08/2007
שלום רב
בתי בת 7.5 חודשים, לא מזמן נעזרתי כאן עם בעיית השינה של, שהייתה צורחת כמו משוגעת לפני הרדמות בלי ציצי, ועכשיו פתרתי בעזרתכם את הבעייה בצהריים. אני נשכבת לידה במיטה שלי (מזרון גדול על הרצפה), מחבקת אותה ונותנת לה מוצץ, והיא נרדמת די מהר, בלי נענו על הידיים ובלי בכי. בלילה היא ישנה איתי, מתעוררת הרבה ולרוב חוזרת לישון אחרי הנקה. מוצץ לא ממש עוזר בלילה. השאלה אם זה בסדר שתתרגל לישון איתי במיטה? לי זה מאד נוח, ובזמנו ניסיתי להעביר אותה למיטה שלה ונכשלתי בגדול. פשוט כולם מסביבי אומרים שזה לא טוב וכו'. נכון או לא?
השאלה השניה: מתי להתחיל להתעקש על צחצוח שיניים? יש לה כבר 8 שיניים, אבל היא לא נותנת לי לצחצח לה, מה שכן - היא לוקחת את המברשת ולועסת אותה, כך שיוצא שהיא "מצחצחת לבד".

ובכלל - מתי להתחיל לשים גבולות ולחנך? איך אני יודעת עם הציפיות שלי ממנה ראליסטיות ומתאימות לגיל? מה לדרוש ועם מה לחכות? למשל היא הרבה פעמים בוכה בעגלה ורוצה שאני אקח אותה על הידיים, גם אם אנחנו עוד מעט מגיעות הביתה. אני לרוב לוקחת אותה, אבל חברה אומרת לי שאני צריכה לשים לה גבולות ולא לקחת, אחרת היא תלמד שאפשר להשיג הכל בצעקות. ואולי היא דווקא תלמד שאמא לא תעזוב אותה כשרע לה?
אודה מאד על תגובה
   שינה, צחצוח שיניים וגבולותדנה הדר-מורט 18:47 22/08/2007
תמי שלום רב
את מעלה מספר שאלות ואנסה להתיחס לכולן.
שינה- זוהי שאלה מאוד אינדבידאולית ונתונה להשקפה ולתחושה של כל הורה. ישנן תפיסות שונות בתחום כמו זו של עקרון הרצף, הגורסת שמקומו הטבעי של התינוק בלילה יחד עם הוריו. מנגד, גישות רבות מעודדות שינה בנפרד הן בשל פרטיותו של ההורה והן בשל סיבה קריטית יותר- תאונות שארעו כאשר הורים מחצו את תינוקיהם תוך שינה ועוד. ועל כן- הכל שאלה של העדפה אישית. שינה בנפרד אגב יכולה להיות גם באותו החדר א במיטה נפרדת, לפחות בחודשי החיים הראשונים. התשובה אם כן, טמונה בתחושה האישית שלך עם המצב, שכן אין כאן באמת נכון ולא נכון. אם נוח לך, מרגיש לך נכון ואינך מרגישה כי את מאבדת מפרטיותך תוכלי להמשיך בנוהל הקיים. במידה ואת אמביוולנטית או מרגישה שלא בנוח תוכלי להעביר את בתך תחילה למיטה לידך ומאוחר יותר לחדר משלה.
לגבי צחצוח השיניים רצוי מאוד לצחצח כבר למן ההתחלה. תוכלי להשתמש גם באצבעון (ניתן לקנות בחנויות לתינוקות) שנוח יותר ממברשת. או במטלית/ גזה לחה.
ובאשר לשאלתך על גבולות. זוהי שאלה מאוד כללית והיא נעה בין ילד לילד כאשר בגילאים של ביתך רצוי לשים גבולות יותר כמניעה לדבר מסוכן (כמו נגיעה בחשמל) שכן אין הפנמה עדיין של מותר ואסור. בנוגע לבכי בעגלה, נראה לי שכדאי לא לפעול על פי מתכון מסוים- אלא על פי המציאות של אותו הזמן. למשל- אם את פנויה ונוח לך להרים אותה כאשר היא בוכה עשי זאת. לעומת זאת אם ידייך עמוסות בדברים אחרים או שממש עוד רגע אתן בבית- לא להרים מיד זה גם בסדר. תסכול הוא דבר בריא במידה והוא לא נגרם בכוונת תחילה אלא מתוך המציאות היום יומית. מקווה שעניתי על הכל, אנחנו כאן אם צריך.

בברכה,
דנה הדר- מורט
(M.S.W) עו"ס
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il
   תודה רבה, ובעיקר על המשפט:תמי 20:38 22/08/2007
"תסכול הוא דבר בריא במידה והוא לא נגרם בכוונת תחילה אלא מתוך המציאות היום יומית". שמזה משתמע שלא צריך להכריח את התינוקת בכוח לשבת בעגלה או במיטה במטרה לחנך. תודה על החיזוק.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו