צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  גמילה ...שלי 16:04 20/08/2007
הי,
מכיוון שנעזרתי כבר בפורום הזה. אשמח לשאול שאלה נוספת.

ביתי בת שנתיים וחצי.
התחלתי תהליך גמילה ביום לפני כ -4 חודשים. מאז, המצב די סטטי עם שיפור קל - מידי פעם היא רצה לשירותים ואומרת פיפי פיפי ...או לעיתים רחוקות - גם קקי, אך הרבה מאד מאד פעמים, היא עושה בתחתונים, אפילו אם שואלים אותה כל דקה וממש רואים שהיא צריכה פיפי. הבעיה היא, שזה ממש לא מפריע לה להיות בתוך שלולית פיפי או עם תחתונים רטובות ....

כמובן שפיפי היא עושה יותר בשירותים מקקי. קקי היא עדיין לרוב עושה בחיתול בערב או קרה כבר שהיא עשתה בתחתונים ..ואז כשקולטים אותה - היא כמובן לא רוצה ללכת לשירותים אלא לסיים את צרכיה.

אציין - ששיטת הפרסים לא במיוחד עובדת :-)

האם התחלתי מוקדם מידי ? האם לחזור אחורה ולבצע רגרסיה ? האם לזרום איתה ?

אשמח לעצה.
   גמילהענבל צור שולשטין 16:47 21/08/2007
שלי שלום.

אנא כיתבי בהמשך לשאלתך- מהם תגובותייך ותגובות הסביבה הקרובה כאשר הילדה עושה צרכיה בתחתונים, ואז אוכל להתייחס לשאלה בצורה יותר רלוונטית למצב.

בברכה,

ענבל צור שולשטין
(M.A.) פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח
   גמילה ענבל 18:56 21/08/2007
שלום שלי
   תגובות של הסביבהשלי 09:36 22/08/2007
בדרכ התגובות הינן : 'אוי, למה עשית פיפי/קקי בתחתונים?' חבל כל כך ...את ילדה גדולה ....' ואז אנחנו מתחילים בפירוט של ילדים ובני דודים שלה שעושים פיפי בשירותים ופירוט של תינוקות שעושים פיפי בחיתול - כמו אחותה הקטנה לדוגמה ...

תודה !
   גמילהענבל 21:01 22/08/2007
הי שלי.

התגובות שאת מתארת אינן התגובות המתאימות אשר יעזרו לה להתקדם בגמילה, כיוון שאלו הן תגובות המשדרות אכזבה ממנה, ושהיא עשתה דבר לא טוב (ואולי גם כעס- תלוי בטון שזה נאמר).
על מנת להצליח בתהליך הגמילה- ההקשר כולו צריך להיות חיובי ותומך. הילדה צריכה ללמוד התנהגות חדשה, ולא פשוטה ללמידה (מבחינה רגשית), ותפקיד המבוגרים הוא לעודד ולתת תחושה שסומכים עליה שלאט לאט היא תגיע למטרה. המטרה צריכה להיות משותפת - שלה ושלכם ההורים.
הגישה צריכה להיות שמציעים סיר/אסלה ומעודדים לכך, אך ללא כל לחץ, וללא מסרים שליליים כאשר בורח לה. כל מסר שלילי שכזה רק מרחיק אתכם מהמטרה.
לכן: עיברו למסרים חיוביים בלבד, תוך אמונה ברצונה ויכולתה לעשות את השינוי. אם "בורח" לה- אימרו: לא נורא, הפעם ברח ואולי בפעם הבאה תצליחי לעשות בסיר".
ודרושה המון המון סבלנות מצידכם: זה לא יקרה תוך יום אחד, כי זה תהליך, ובעיקר שההתחלה הייתה כבר בכיוון שייצר הקשר שלילי לנושא- כך שייקח קצת זמן "לתקן" את תחושתה השלילית כלפי התהליך.

בברכה,
ענבל צור שולשטין
פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו