צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  פעוטה בת שנתיים וחצי שמעדיפה את אבאמיכל 07:03 24/09/2010
שלום,
יש לי שתי בנות - האחת בת שנתיים וחצי והשניה בת חצי שנה. יש לציין שהגדולה קיבלה ומקבלת יפה את הקטנה ומראה הרבה אהבה כלפיה. ברור לי שהיא גם מקנאה ולכן אני מנסה בכל אפשרות והזמנות, לשתף אותה ולתת לשתיהן יחס שווה בשווה, עד כמה שניתן. כשאבא בסביבה הילדה מעדיפה אותו על פניי, לפעמים ממש צועקת עליי ומבקשת שאסתלק. ברור לי שזהו מאבק כוחות מסוים ושהיא חשה בנוח עם אבא, שאיתו לא צריך להתחלק בתשומת הלב עם הבת השניה, אך זה עדיין מםפריע לי מאוד.
השאלה היא כיצד נכון להתמודד עם התופעה? להתעלם? להסביר? לגעור?
אני לא יודעת מה נכון לעשות, אשמח לעזרה.
תודה
מיכל
   גם אצלי מקרה דומהיעל 15:52 26/09/2010
הבן שלי בן 3 והבת שלי בת עשרה חו'. כשאבא בסביבה הוא בדרכ מעדיף אותו. כשרציתי לדחוף את העגלה שלו במקום את של הקטנה הוא ממש צרח שהוא רוצה את אבא. אני חושבת שזה נוצר כתוצאה טבעית לכך שכשהוא נמצא לוקח חלק מהנטל וזה באופן טבעי נעשה ע"י טיפול בילד כי יותר קל, הילד דורש וכו' ואז יוצא שהוא איתו ואני איתה ולכן ההתנהגות הזו של הילד שאבא מעניק רק לו תשומת לב. אז התחלנו להתחלף בעלי מטפל יותר ויותר בילדה כדי לפנות לי יותר זמן בשבילו.אם למשל באופן טבעי אני מקלחת אותה והוא אותו(רק בסופי שבוע) אז עכשיו אנחנו נוטים להתחלף ואני מתחילה לראות שינוי. אני גם משתדלת אם אני מנשקת אותה אז מיד גם אותו למרות שהוא עסוק בדברים אחרים ולא שם לב.
גם לי זה הפריע מאוד ואני שמחה שאני מתחילה לראות שינוי.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו