צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  הסתגלות למעון והצבת גבולותאמא מאושרת 00:09 24/08/2007
בני עוד כשבועיים בן שנה. בנוסף, עוד כשבועיים הוא ייכנס למעון חדש שיש בו כ10 ילדים ו-2 מטפלות. השנה הוא היה במעון במשך 3 ימים במקום לימודיי וכל פעם שהיה צריך לאכול הייתי באה להניק אותו. אומנם כבר כחודשיים אנחנו ביחד בבית ונראה לי שהוא די שכח את המציאות של המעון (גם כשהיה, היה לו מאוד קשה)
בקיצור מה הדרך הטובה ביותר לסגלו למציאות הזאת?? להצטרף אליו?? להשאיר אותו כל פעם בהדרגה שעה יותר??

שאלה נוספת. כרגע אנחנו נמצאים בבית אימי כחודש, לרגל שיפוצים בביתנו שבלתי אפשרי להיות שם על ילד זוחל. ניסינו כמה שיותר להתאים את הבית שלא יהיו מקומות מסוכנים וכו', אבל זה לא הבית שלנו ואי אפשר להגזים.. אז מה לעשות אם יש מקומות שאסור לו ללכת אליהם כי הם מסוכנים לו? להגיד לו כל הזמן לא ולהוציא אותו משם או עדיף לצמצם את מרחב הזחילה שלו ולחסוך ממנו להגיע לאזור? הבעיה שהוא נורא פעיל והמשחקים שלו לא מעניינים אותו בכלל רק הממלכה שלו...
   הסתגלות + גבולותענבל 21:03 26/08/2007
שלום לך.

לשאלתך הראשונה- אני בהחלט בעד הכנסה מדורגת למעון: ביום-יומיים ראשונים לבקר רק ביחד איתך מבלי להשאירו עדיין, ובהמשך להתחיל מפרק זמן קצר מאוד שהוא לבד, ואז להעלות בהדרגה את פרק הזמן הנ"ל מיום ליום.

ולשאלה השניה- התשובה לכך תלויה באפשרויות מבחינה פרקטית: אם ישנה אפשרות לצמצם את המרחב (למשל ע"י שער שחוסם כניסה לאזור לא בטיחותי)- אז הדבר עדיף. אך אם אין אפשרות כזו- אז ה"שער" ייאלץ להיות דרך איסור במילים והרחקתו באופן פיזי.
(העדיפות הראשונה עדיפה מכיוון שאין זה אידאלי שהתנאים הסביבתיים יגרמו לכך שכל הזמן תהיו עסוקים בעימותים ואיסורים. חשוב אמנם שיהיו גבולות ואיסורים- אך זה לא צריך להיות הדבר העיקרי שסביבו סובבים כל הזמן העניינים...)

בברכה,

ענבל צור שולשטין
(M.A.) פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו