צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  גמילה מקקיאסנת 17:42 01/09/2007
בתי בת שנתיים ותשעה חודשים, גמלתי אותה מפיפי (התחלנו לפני כחודש וחצי) די מהר, אך הבעיה היא הקקי, היא נכנסת לחרדה כשהיא מרגישה שמגיע הקקי, הולכת לשירותים כמה פעמים ומיד קמה, מבקשת לנקות את הטוסיק עוד לפני שמגיע הקקי, בסוף עושה בתחתונים ורוצה שינקו לה מיד, מראה סימנים של גועל מהקקי.
אני חייבת לציין שהיו פעמים ספורות שעשתה בשירותים והיתה מאושרת מזה. איך עוזרים לה להתגבר על החרדה והגועל?
אני לא מגיבה בעצבנות כשעושה בתחתונים, אלא, מרגיעה אותה ומסבירה לה שכולם עושים קקי בשירותים וגם היא צריכה. היא ילדה מאוד בוגרת ומבינה. אוסיף משהו שיכול להיות קשור, כשהיתה קטנה היתה נגעלת מהרבה חומרים כמו: אוכל מרוסק, פלסטלינה, צבעי ידיים, חול. היום המצב מאוד השתפר, נוגעת בכל חוץ מפרות וירקות (הירקות והפירות שנוגעת ואוכלת הם אפונה, תירס, אדממה ברוקלי, ענבים, באחרים אפילו לא נוגעת).
עוד פרט אציין, אני גרושה מאז שבתי היתה בגיל שנה ותשעה חודשים.
אנא, מה עושים כדי לעזור לה להיגמל ולעשות את הקקי בשירותים?
   נגעלת מקקיענבל 20:32 02/09/2007
שלום אסנת.

מתוך מה שתיארת- את עושה כבר את מה שצריך, ותגובותייך הן התגובות המתאימות, שיעזרו לה בסופו של דבר להתגבר על הקושי וללמוד את העניין.

לגבי הקושי שלה בעבר עם חומרים: יתכן שיש לה (או אולי היה בעבר והסתדר מעצמו)- קושי בוויסות התחושתי. וזה אכן עשוי להיות קשור לכך שנגעלת מהקקי.
כדאי להתייעץ עם מרפאה בעיסוק (אפשר דרך קופת חולים), שתוכל לומר האם אכן יש קושי כזה, ואם כן להמליץ על טיפול (ואולי זה גם ייקדם את הגמילה...)

בברכה,

ענבל צור שולשטין
(M.A.) פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו