צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  זריקת חפצים אצל פעוטותאורית 08:38 06/09/2007
היי לכם, יש לי ילד בן שנה ושמונה חודשים. לאחרונה הוא התחיל לזרוק צעצועים, כמו כדורים, סתם כי זה נחמד, הוא משתעשע , לא מתוך כעס או משהו, הוא פשוט נהנה לראות כל דבר עף ונוחת כמו כדור. הוא התחיל עכשיו ללכת לגן ואני חוששת שבגן זה יהווה בעיה. אני מנסה ללמד אותו את ההבדל בין כדור לשאר הדברים, מה מותר ומה אסור לזרוק, ההבדל בין קשה ורך, אך הוא לא מפסיק, אני מאוד חד משמעית איתו בנושא, העלמתי את כל הכדורים כך שאולי יהיה לי יותר קל ללמד אותו שאסור לזרוק בכלל, אך גם זה לא עובד. אני די בדילמה מה עושים, או שאולי אני צריכה בכלל לא להעיר לו ולחכות שזה יעבור לבד? חוץ מזה הוא ילד חיוני ומאושר. האם זו תופעה שחיכה אצל ילדים? האם גננות מכירות את התופעה הזאת ולא יכעסו על הילד? האם זה נורמלי ומה עושים?
תודה לכם, אורית
   זריקת חפציםמיכל נחמיאס 10:02 06/09/2007
הי אורית,
הילד שלך פשוט גילה את חוק המשיכה והוא נהנה לראות בכל פעם מחדש את פעולתו. הוא גם נהנה לראות את הקשר בין הפעולה שביצע (זריקת החפץ) לבין התוצאה המעניינת (נפילתו על הרצפה והרעש שהוא משמיע), וחש שיש לו השפעה על דברים. בשלב זה התופעה עדין לא מנוסחת אצלו בצורה של חוק, והוא צריך לזרוק עוד ועוד חפצים כדי לדעת שהם נופלים. אין סיבה למנוע זאת ממנו, כל עוד הוא אינו מסכן את עצמו או את סביבתו. זה הזמן לוודא שלא נקרים בדרכו חפצים שבירים שיכולים לגרום לפציעתו. זאת בעצם אחת הדרכים שלו ללמוד את העולם.
נשמע לי שהחשש מפני מה יקרה בגן נוגע בקושי שיש להורים רבים עם כניסתו של ילד למסגרת חדשה.
מאחלת לו כניסה נעימה לגן,

בברכה,
מיכל נחמיאס
פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il
   תגובה לתשובת מיכלאורית 11:48 06/09/2007
תודה לך מיכל, המידע שחלקת עימי באמת עוזר, היות ואני התלבטתי כיצד לנהוג, כולי תקווה רק שהגננות והמטפלות אכן מודעות לשלבים אלה בהתפתחות הילד ובגילויים החדשים שאלהם הוא מתוודע. ברגע שהוא זורק חפצים וזה פוגע בכוון של אדם מסויים, כיצד לדעתך עליי לנהוג? האם זה מפסיק לבד? זכוכית לדוגמא, הוא לא זורק, רק צעצועים.הגננות בגן לא נראות לי הכי מקבלות ומבינות, וזה האמת מה שקשה לי יותר, פוחדת שיוציאו עליו כעסים. בכל מקרה, ממש תודה על התגובה. אורית
   זריקת חפציםמיכל נחמיאס 16:44 08/09/2007
שלום אורית,
אם תינוקך זורק חפצים לכיוון בני אדם כדאי כמובן למנוע זאת ממנו. יגיע שלב שגם זריקת חפצים שאינה פוגעת או מסוכנת תפריע לך וניתן יהיה להגבילה, או לבקש ממנו להרימם. כרגע לא נשמע לי שזה מפריע לך. הוא עדין בשלב של גילוי, ועדין לא משתמש בזה כדי לבחון גבולות.

מיכל נחמיאס
פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו