צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  ילד שהפך להיות מאוד תלותי ובכיין כשנכס למעוןסימה 12:02 13/09/2007
הילד שלי בגיל שנה ועשרה חודשים. לפני שבועיים שלחתי אותו לראשונה למעון ומאז הילד השמח שהיה לי השתנה לגמרי, הילד הפך להיות אומלל, בוכה תמיד, וכשאני חוזרת מהעבודה הוא דבוק אליי ולא מוכן לזוז ממני.
ברצוני לציין שהוא פיתח מחלה בדיוק כשהכנסתי אותו למעון (משתעל ויש לו נזלת)ויכול להיות שההתנהגות שלו נובעת מהמחלה (זו השערה שלי).

ברצוני לדעת אם ההתנהגות הזו תימשך עוד, איך להתנהג איתו? האם להוציא אותו מהמעון אבל מצד שני אני פוחדת שיתרגל לסבתא שלו שעד עתה היא שמרה עליו בזמן שהותי בעבודה ויסרב בעתיד ללכת לגן?

שאלתי במעון את המטפלות לגבי התנהגותו במעוןואמרו לי שבבוקר הוא קצת בוכה ומפסיק אחרי כמה דקות אבל הוא יושב על ברכיה של אחד המטפלות ומסרב לזוז ממנה.
   כניסה למעוןמיכל נחמיאס 13:02 15/09/2007
סימה שלום,
מה שאת מתארת רווח מאד בכניסה של ילדים למסגרת חדשה. המעבר משהות בבית או בחברת הסבתא לקבוצת ילדים גדולה הוא קשה ודורש הסתגלות. בנך עדיין לא מכיר את הילדים ואת הצוות וטבעי הדבר שההתחלה תהיה לו קשה. אפשר לעשות את הכניסה הדרגתית (למשל להתחיל בחצאי ימים ורק אחר כך לעבור לימים שלמים) אך לשדר מסר עקבי וברור. את הפרידה בבוקר כדאי לעשות קצרה יחסית על מנת שלא לבלבל את הילד ולשדר מסר שאם יבכה יותר תשארי איתו יותר.
מחלות גם הן אופייניות במעבר של ילד מסביבה ביתית לסביבה של גן או מעון. מערכת החיסון שלו צריכה להתמודד עם מגוון חדש של וירוסים ולכן מחלות רוחוות בכניסה ראשונה למסגרת חינוכית.
בגלל ריבוי החגים והחופשות בחודש זה יש לצפות לעיכוב בהתרגלות של הילד למעון. כל חופשה עלולה לגרום לנסיגה בחזרה לגן. סביר להניח שכשבועיים לאחר החגים המצב ישתפר מאד.
אני מציעה בנוסף לדבר איתו הרבה על המעבר לגן, על כך שבבוקר נפרדים ואחרי הצהרים נפגשים, לשאול עם מי שיחק במעון וכו'.
מקווה שזה עוזר ושהדברים יסתדרו במהרה,

ד"ר מיכל נחמיאס
פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו