צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  גמילה מקקיענבל שרון 10:43 14/09/2007
בוקר טוב וחג שמח
אני ענבל אמא לטוהר בן 4 ו3 חודשים. טוהר נגמל מתיתולים בגיל שנתיים וקצת. עם הפיפי הלך מצויין הו ישר עשה בשירותים אבל עם הקקי יש לנו בעיה עד היום. הוא לא מוכן לעשות בשירותים אלא רק בתחתונים. הוא לא פוחד לשבת על האסלה הוא פוחד מהיציאה של הקקי.
ניסיתי הכל סיפורים, פרסים, מדבקות,אפילו הו ראה איך אני יושבת על האסלה רציתי להראות לו שזה לא מפחיד. כלום לא עזר אפילו היינו בטיפול פסיכולוגי אך גם זה לא עזר בכלל. כשהוא צריך קקי הוא הולך לצד ועושה אני רואה את הפחד בפנים כשהוא עושה קקי.
לא יודעת כבר מה לעשות ני מיואשת. כואב לי לראות אותו במצב הזה.
אשמח אם תוכלו לייעץ לי מה לעשות
תודה ושנה טובה
ענבל
   מיכל נחמיאס 17:12 15/09/2007
שלום ענבל,
קצת קשה לי לענות על שאלתך כי אם את אומרת שניסיתם טיפול ולא קרה כלום, קשה להאמין שעצות באינטרנט שניתנות ללא הכרות מעמיקה עם הילד יעזרו יותר. למה את מתכוונת שהייתם בטיפול? האם זה היה טיפול ממושך או התייעצות חד פעמית? אם התופעה כל כך עיקשת נראה לי שאין מנוס מלפנות לטיפול נוסף, כמו שפונים לרופא אחר כשיש בעיה רפואית שאיננה נפתרת. בחיפוש אחר איש מקצוע מתאים כדאי לפנות לפסיכולוג התפתחותי או למומחה בגיל הרך שרגילים לעסוק בעניינים כאלו.
בכל זאת אנסה לתת לך כמה רעיונות. ראשית, ילד בגיל של בנך מסוגל לקבל אחריות על התוצאות של התנהגותו. המטרה של לקיחת האחריות היא למנוע את הרווח המשני שהוא בוודאי זוכה בו(תשומת הלב הרבה שהוא זוכה לה בכל פעם שהקקי יוצא). אינני יודעת כיצד את נוהגת כאשר הוא עושה את צרכיו בתחתונים, אך הייתי מרגילה אותו לקחת על כך אחריות. כלומר להוריד בעצמו את התחתונים, לזרוק את הקקי לאסלה, ואחר כך לשטוף את התחתונים (גם אם ברור שתצטרכי אחר כך לשטוף אותם שנית). שנית, הייתי מנסה לבנות לוח זמנים של ישיבה קבועה על האסלה לפרק זמן מוגדר, אם אם הוא אינו מדווח על צורך לעשות קקי. כדאי להתאים את לוח הזמנים לזמני היציאות שלו, אם יש בהם סדירות. על כל ישיבה כזאת את יכולה לתגמל אותו באיזה אופן. שלישית, כדי להבטיח שעצם יציאת הקקי לא תגרום לכאב, כדאי להקפיד על שתיה מרובה של מים ועל אכילה של מזון שגורם ליציאות רכות (כמו פירות וירקות).
אני מקוה שהעצות עוזרות במשהו. בכל מקרה אם תרצי עזרה במציאת מטפל מתאים ניתן לפנות אל אפרת, רכזת ההפניות של קבוצת שיח, בטלפון 052-6405776, או בדוא"ל: siach@siachgroup.co.il.

בברכת חג שמח ושנה טובה,
ד"ר מיכל נחמיאס
פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו