צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  דבק" אמא עד טירוף!ליטל 22:01 17/09/2007
שלום רב,

בתי בת שנה וחמש. ילדה עצמאית וחיובית, מאוד ורבלית וחכמה, חזרה לפעוטון בו היתה כבר שנה שעברה כך שניכר כי אין בעיות מיוחדות בתחום.

החל מלפני חודש לערך היא החלה להדבק אלי באופן כמעט אובססיבי, דבר המקשה עלי רגשית ופיזית כי איני יכולה כמעט לחלוק בנטל עם אחרים (אבא, סבתות וכיוב'). בגן מעידים כי היא בסדר גמור וכך גם בכל מקום אחר כשאני, איני בסביבה, אך ברגע שרואה אותי הסיפור אחר לחלוטין. על פניו זה נראה כמו חרדת נטישה אבל העוצמות נראות לי בלתי סבירות. היא דורשת המון המון תשומת לב על אף שלא התרחש שום שינוי סביבתי או כל שינוי נראה לעין שיכול לגרום לכך.

ראשית - האם זהו גיל של חרדת נטישה? (כבר היתה לה תקופה שהיתה קטנה יותר)

שנית - איך מתמודדים????

המצב קטסטרופלי ונראה כי יוצא משליטה ואיזון, איננו יכולים לקיים חיי משפחה תקינים, איננו מסוגלים לבלות שלושתנו (אני בעלי וביתי) ללא תקרית כזו או אחרת.

תודה על התייחסותכם.
   דבק אמאענבל 21:34 18/09/2007
שלום ליטל.

אין אמנם גיל ספציפי של "חרדת נטישה" (יש חרדת זרים- בגיל צעיר יותר), אבל בשנים הראשונות לחיים בהחלט יכולות להופיע תקופות שבהן הילד חושש יותר במגע עם העולם. זה חלק מתהליך הגדילה וההפרדות מההורים, שבו הילד מגלה שהוא נפרד- ולכן גם מתלווים לכך חששות וחרדות.
מה שכדאי לעשות- גם לתת הרבה תמיכה ותחושה שאת שם בשבילה, אך גם לשים גבולות כאשר הדרישות שלה להצמדות אלייך לא אפשריות ולא מסתדרות עם דרישות אחרות של המציאות (למשל- כשאת צריכה ללכת). במצבים האלה- יש להיות אמפטיים למה שהיא מרגישה, אך לא לוותר על כך שאת תעשי את מה שאת צריכה, גם אם זה כרוך בבכי מצידה.

בברכה,

ענבל צור שולשטין
(M.A.) פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו