צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  שאלה נוספת שקשורה לאח הגדול רינת חד 11:17 27/08/2007
שלום לך ותודה על העזרה בקשר לבת שלי תינוקת בת 7 חודשים ד"ר מהאינטרנט קוראים לו יוסי ריימר הוא רופא מאד טוב ויש לו ידע רב והוא זה שאחרי שסיפרתי לו מה עובר איתי עם התינוקת אמר לי שלפי מה שאני מתארת יכול להיות שמדובר בוויסות - עכשיו רציתי לדעת בקשר לטיפול שהזכרת האם הוא יעיל והאם זה דרך קופ"ח והאם מדובר גם בטיפול תרופתי כי אני באמת מיאושת רק אתמול הלכנו חיפה מאז שעלינו באוטו ועד שהגענו לטיילת בחיפה והיא בוכה לא רוצה לשבת בסל קל היינו עוצרים בצד מוצאים אותה קצת ואחר כך מחזירים וכל אחד במצב כזה מאבד את השפיות שלו אנחנו לא יודעים מה לעשות אין דבר שמשמח אותה ואם אפשר רק אם תוכלי להגיד לי כי קראתי על הוויסות ואכן אני רואה הרבה מאפיינים שנמצאים אצל הבת שלי אבל רוב התיאורים שם על ילדים שכבר בבית הספר האם יש גם על תינוקות ואיך אדע באיזה חוש הכי קשה לה כי אני רואה שהיא פוחדת מזרים כלומר חוש הראייה ישנם מוכניות אצל האח שפוחדת מהקול אז גם חוש השמיעה איך אני יכולה לדעת .אנא עזרי לי .
דבר נוסף הבן הגדול אצלי בן 3 וחודש גם כמוה היה קשה אבל לא עד כדי כך אבל הוא מאז ומתמיד עקשן לא אוהב שמשהו יתקלל אם בנה מגדל ונפל הוא ישר צועק למרות שאומרים לו בסדר אבל בכל זאת בוכה וגם הוא ילד שלא מקשיב אם מבקשים ממנו 10 פעמים לא לעשות את הדבר הוא עושה ולפעמים כמו כל הורה לפעמים טועים ומרביצים לו על היד או על הטוסיק אבל יש תופעה חדשה שאחרי שמרביצים לו על היד או על הטוסיק כאילו הוא מתעצבן ומתחיל להרביץ לעצמו מה זה אומר ?
ויש משהו שמדאיג אותי גם ששאלתי בפורום אחר וקצת הדאיגו אותי וזה שהוא ילד מאד מאד פיקח ויודע הכל מספרים אותיות מזהה וכותב אפילו . אבל כמראים לו את עצמו במצלמת ווידאו הוא מדבר עליו כאליו זה ילד אחר שואל איפה זה אבא שלו ואנחנו מסבירים לו שזה אתה אבל כאילו הוא אומר כן אבל לא משוכנע מבחינת המראה הוא מזהה את עצמו למה זה קורה זה גם אותו דבר בתמונות בפורום אחר אמרו לי שייתכן שמדובר בבעיית תקשורת התנהגותית משהו כמו אוטיזם אבל איך זה ייתכן אנא תרגיעו אותי ותדריכו אותי
תודה וסליחה על ההודעה הארוכה .
   שאלה נוספת שקשורה לאח הגדול דנה הדר-מורט 15:27 27/08/2007
רינת שלום
אכן נשמע כי את מתמודדת עם קשיים לא פשוטים. אני מצטרפת לדבריה של ענבל וחושבת כי טוב תעשי אם לא תרפי ותבדקי את עניין הרגישות לחלב, ועוד יותר מכך את הויסות החושי. ילדים עם קשיים בויסות חושי נוטים לבכות ללא הרף בשל סבלם, דבר הגורר תסכול רב בקרב ההורה, ואם אכן מדובר בכך אין סיבה שתמשיכו לסבול וכדאי לפנות לקבלת טיפול בהקדם האפשרי. תוכלי לעשות זאת באמצעות רופא או אחות טיפת חלב שיפנו אותך לריפוי בעיסוק בקופת החולים. קיימים היום מכונים פרטיים הנמצאים בהסדר עם קופות החולים, ותוכלי לבקש הכוונה לטיפול אצל מרפאה בעיסוק אשר למדה את גישת הדיאטה הסנסורית (שיטה שלא מערבת טיפול תרופתי לשאלתך).
לגבי בנך- תיארת סידרה של התנהגויות, מרובן עולה כי הוא זקוק לביטחון רב. במידה ויהיה לו ביטחון שכזה גם אם המגדל יפול למשל, הוא לא יצעק כל כך (משחק מסמל אצל ילדים את המציאות). ביטחון שכזה תוכלו לספק לו בכך שלא תרימו עליו יד בכלל. הרמת יד על ילד משדרת לו חוסר אונים של ההורה ולמעשה ההיפך ממה שההורה מתכוון אליו. במקום לשדר לו שאת תקיפה ואם לא יעשה מה שאת רוצה הוא יקבל מכה, את למעשה משדרת בכך שאת מרביצה לו- גם אם רק פליק קטן בטוסיק- שאת חלשה ושאין לך שום דרך אחרת להתמודד מולו.מעבר לכך ישנו המודל שאת מספקת לו- שכאשר קשה לנו אנחנו מרביצים. ולכן- בחרי בדרך לא תוקפנית כמו לקיחת המשחק שלו אם הוא משחק ולא מקשיב, שליחה לחדר לכמה דקות לחשוב על מה שעשה, אמירת הדברים שוב ושוב בקול תקיף ועוד. תוכלי לקבל הכוונה מקיפה יותר על ידי ייעוץ מקצועי במכון להתפתחות הילד של קופת החולים, או במסגרת פרטית. אבחון במכון להתפתחות הילד יוכל להפיג את חששותייך גם בנוגע לזיהוי של עצמו במראה, באופן מקיף.

בברכה,
דנה הדר- מורט
(M.S.W) עו"ס
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il
   הישירה 10:05 20/09/2007
מאחר שכתבת לפני כמעט חודש לא יודעת אם תראי את התגובה שלי בכל אופן הבן שלי התנהג בדיוק כמו שהבן שלך מתנהג..יש לי המון מה לאמר אז אם תרצי תשאירי לי מייל או טלפון ואפנה אלייך.

אז גמר חתימה טובה




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו