צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  שינוי במסגרת לילד בן 5שרית 23:55 22/09/2007
שלום,
בני בן ה- 5 נמצא שנה שניה באותו הגן (גן חובה). מאד אוהב את הגן ואת החברים.
בשנה שעברה הוא נשאר חצי יום וחזר הביתה בצהריים כיון שהייתי בבית. בחודש אוגוסט הוא הצטרך לקייטנה שבגן ומאד אהב להיות עם חבריו עד השעה 16:30.
השנה רשמנו אותו לצהרון מכיון שתיכננתי לצאת לעבוד מחוץ לבית. תוכניותיי השתנו ואני יוצאת ללמוד ולא לעבוד ולכן אוכל להוציא אותו גם השנה בצהריים.
כאן מתחילה ההתלבטות: האם להוציא אותו מהצהרון שכל כך טוב לו בו? יש סיכוי שאחרי פסח (עוד 7 חודשים בערך) אני גם יתחיל לעבוד בנוסף ללימודים ואז הוא יצטרך שוב להישאר בצהרון, האם אני לא מבלבלת אותו?
רק לציין שמבחינה כלכלית קשה לנו ההוצאה על הצהרון במיוחד כשאני אמורה להתחיל ללמוד וישנה ההוצאה הכספית על הלימודים.
דיברתי עם הילד והסברתי לו שאני לא יוצאת לעבוד אלא ללמוד ולכן אוכל להוציא אותו בצהריים, אך הילד ביקש להישאר בצהרון עם חבריו.
הוא ילד די נוח ואני בטוחה שאוכל לשכנע אותו שגם בבית כיף והוא יוכל להיפגש עם חבריו אחה"צ, השאלה אם זההדבר הנכון לעשות במקרה כזה?
האם אני לא גורמת נזק בכך שהילד היה חודש בצהרון, יהיה 7 חודשים בבית ויש סיכוי שאז יצטרך שוב לחזור לצהרון?


תודה מראש.
   שינוי במסגרתענבל 19:04 23/09/2007
שלום שרית.

בהחלט אין לך מה לדאוג, ואת יכולה בשקט להוציא את הילד מהצהרון, ולהחזירו לשם בעוד 7 חודשים.
לילדים יכולת הסתגלות טבעית, והם מסתגלים היטב גם לשינויים הרבה יותר "רציניים" מזה, ובעיקר שאת מתארת שהילד נוח ויבין וישתף פעולה.
בסה"כ הוא נשאר באותה המסגרת, וכל מה שמשתנה זה מספר השעות שלו שם- בקיצור ממש אין כאן שום בעיה, ואת יכולה להיות רגועה לגבי השינוי הנ"ל.

בברכה,

ענבל צור שולשטין
(M.A.) פסיכולוגית קלינית
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו