צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום פסיכולוגיית תינוקות ופעוטות
מנהל/ת הפורום: ענבל צור-שולשטיין, נורית גולדמן,ענת בן דוד
  גמילה מטיטולים - כיצד להמשיך?עינת 15:21 01/10/2007
צהרים טובים. יש לי שאלה בנוגע לגמילה של בתי בת השנה ו-7 חודשים.מגיל שנה הייתה לה מודעות לעשיית צרכים בטיטול (הודיעה כל פעם כשעשתה), ומגיל שנה ו-3 חודשים החלה לבקש לעשות בשירותים או שנוציא אותה מהאמבטיה כדי לא לעשות במים וכו'. החלטתי לזרום איתה על אף גילה הצעיר ולקנות סיר שתוכל לעשות בו כשתרצה. ואכן היא התחילה לעשות בסיר קקי ופיפי, והתדירות עלתה מיום ליום עד שכמעט ולא היו פספוסים (פעם פעמיים בשבוע פספוס)למשך מס' שבועות. בהתחלה היתה עם חיתול רגיל ואח"כ עברנו לתחתוני pull ups איתם היא עד עכשיו. לפני כחודשיים בערך חלה נסיגה בגמילה מהפיפי והיא החלה לפספס לעתים יותר קרובות (גמלתי אותה מהנקות לילה באותה תקופה - אולי יש קשר?). המצב כיום הוא שהיא גמולה לחלוטין מקקי אך פיפי עושה 50% בסיר/שירותים ו- 50% בתחתולים. כאשר יש ימים בלי פספוסים בכלל ויש ימים עם 3 פספוסים ליום. חשוב לי לציין שהיא התחילה גן בתחילת ספטמבר לראשונה לאחר והייתה איתי שנה וחצי בבית. אני מאוד מתלבטת כיצד להמשיך כרגע. אני לא רוצה לחזור אחורה, אך גם לא יודעת האם להתקדם ולהעביר אותה לתחתונים רגילים מבד (אולי התחתולים מבלבלים אותה והשתמשתי בהם זמן רב מדי).מצד אחד, אני לא רוצה להלחיץ אותה שכן היא צעירה ממילא וגם התחילה גן לאחרונה, מצד שני כבר התחלנו בתהליך שהלך עד כה בסדר ללא מאמץ מיוחד מצידנו ולא נראה לי נכון להפסיק אותו.מה יכולה להיות הסיבה לפספוסים, האם קושי בשליטה? האם זה עניין של זמן? כשיש פספוס אני מחליפה את התחתולים ולא עושה מזה עניין, וכמובן משבחת ומהללת את ההצלחות. אשמח לשמוע את חוות דעתכם בעניין שכן אני מבולבלת ולא יודעת כיצד לנהוג עכשיו.
   גמילה מטיטוליםדנה הדר-מורט 21:27 01/10/2007
עינת שלום
כפי שציינת גילה של ביתך צעיר למדי בכל הנוגע לגמילה, וזו סביר להניח אחת הסיבות בשלה ישנן נסיגות בתהליך. נשמע כי פעלת ואת פועלת נכון עד כה- הלכת עם הנכונות והרצון של ביתך להיגמל והתוצאות באמת הוכיחו עצמן, ובנוסף נראה כי כיום את נוהגת היטב לנוכח הפספוסים. גם כאשר מדובר בגמילה בגיל מאוחר יותר, ישנן לא מעט עליות וירידות ונסיגות מתרחשות לא אחת. אירועים שונים יכולים לתרום לנסיגות שכאלו, גמילה אחרת- כמו שתיארת, וכן הכניסה לגן, ייתכן והובילו לרגרסיה אותה את מתארת. בהנחה ששאר הילדים בגן בני גילה, ייתכן והיא רואה שמרביתם מסתובבים עדיין עם חיתולים ומושפעת מכך, וכן ייתכן ומתחשק לה בכל זאת פתאום להישאר קטנה וגמילה מחיתול כבר לא עונה על הצורך כבעבר. היות ובכל זאת מדובר רק במספר חודשים, הייתי מרפה ראשית מכל מתח או לחץ סביב הנושא. הגמילה תסתדר עם הזמן, וכדאי לגייס הרבה סבלנות להמשך. כדי שלא ליצור בלבול לא הייתי מחזירה חיתול, וכן הייתי ממשיכה בינתיים עם תחתוני החיתול, בעיקר עקב המעבר לגן. בהדרגה, הפספוסים עתידיים להיפסק ואז אפשר יהיה גם לעבור לתחתונים ללא קושי. המשיכי לנהוג כפי שאת נוהגת והיי קשובה לקצב של ביתך, זאת בצירוף עם הרבה סבלנות יביאו אתכם למקום הנכון.

בברכה,
דנה הדר- מורט
(M.S.W) עו"ס
קבוצת שיח
www.siachgroup.co.il




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו